گوناگون

بانک اطلاعاتی هنرمندان هرمزگان تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا درویش‌نژاد دراین باره اظهار کرد: فراخوان ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان استان منتشر شده است.

وی افزود: ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی هنرمندان هرمزگان به منظور شناسایی و ایجاد تعامل سازنده و بهره‌برداری از ظرفیت‌های هنرمندان استان و برنامه‌ریزی بر اساس فعالیت‌های فرهنگی و هنری صورت می‌گیرد.

درویش‌نژاد با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در استان هرمزگان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: ثبت سوابق و فعالیت‌های هنرمندان موجب افزایش قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بهتر برای این قشر تاثیرگذار از جامعه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از تمامی هنرمندان تقاضا می‌شود جهت ثبت سوابق و عناوین هنری خود در این بانک اطلاعاتی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه پایان آبان‌ماه آخرین مهلت مراجعه و ثبت آثار هنرمندان است، گفت: هنرمندان سراسر استان هرمزگان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به نشانی WWW.farhangehormozgan.ir مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان بر تعامل همه دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد.

علیرضا درویش‌نژاد در دیدار با شهردار بندرعباس با اشاره به برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه سه کشور در استان هرمزگان، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های بزرگ فرهنگی و هنری به میزبانی هرمزگان در افزایش سطح دانش و تجربه هنرمندان استانی تاثیرگذار است.

وی افزود: با توجه به ملی بودن این جشنواره و حضور بیش از ۲۰۰هنرمند از ‌‌‌‌‌‌‌‌۹ استان مختلف کشور، هماهنگی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای هرچه بهتر این جشنواره ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به جایگاه هنرمندان تئاتر استان در کشور، خاطرنشان کرد: این جشنواره از ۲۴ لغایت ۲۷ مهرماه سال جاری در بندرعباس برگزار می‌شود.

درویش‌نژاد با بیان اینکه هنرمندان و داوران مطرحی دراین دوره از جشنواره حضور می‌یابند، تصریح کرد: از دستگاه‌هایی مانند شهرداری و همچنین صنایع بزرگ استان انتظار می‌رود در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره نهایت همکاری را داشته باشند.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی به منظور استقبال مردم هنردوست شهر بندرعباس یکی از مسائلی است که شهرداری می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند.

عباس امینی‌زاده، شهردار بندرعباس نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: فرهنگ و هنر یکی از مهمترین مباحث جامعه ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه‌های مختلف و خصوصا بخش فرهنگ و هنر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، افزود: یکی از مواردی که می‌توان از طریق آن فرهنگ غنی با محوریت هنر استان هرمزگان به سایر نقاط کشور معرفی شود، حوزه هنر است.

شهردار بندرعباس با تاکید بر هویت مردم این شهر ادامه داد: شهرداری بندرعباس در مسیر کمک به جامعه هنری استان از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

برگزاری همایش تعزیه‌خوانان حسینی در پارسیان

همایش تعزیه‌خوانان حسینی در شهرستان پارسیان با حضور گروه‌های مختلف تعزیه‌خوان این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام هادی میرزایی دراین همایش اظهار کرد: گروه‌های تعزیه باید به صورت رسمی در انجمن تعزیه شهرستان ثبت شوند.

وی با اشاره به اجرای مفهوم کلی تعزیه باید نزدیک به واقعیات و بر اساس روایات معتبر باشد، افزود: با وجود مخاطب بالا در یک مجلس تعزیه، گروه های تعزیه خوانی نقش موثری در برطرف کردن دغدغه‌های مقام معظم رهبری در امور فرهنگی دارند.

محمود اسدی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارسیان نیز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه تعزیه یک هنر دینی و اسلامی است که در ابعاد مختلف هنری، مذهبی و اجتماعی ظرفیت‌های بزرگی دارد، گفت: متاسفانه بعضی‌ها تعزیه را فقط از چشم عزاداری نگاه می‌کنند در حالی که بسیاری از تعزیه ها با موضوع اهل بیت(ع) شادمانه هم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارسیان بدنبال ساماندهی و ایجاد فضای مناسب برای رشد گروه‌های تعزیه‌خوان است، افزود: یکی از اهداف برگزاری همایش تعزیه خوانان شهرستان، برنامه‌ریزی برای ترسیم یک نقشه راه برای ارتقاء جایگاه گروه‌های تعزیه پارسیان است.

همایش کانون‌های فرهنگی و هنری در سیریک برگزار شد

نشست مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان سیریک با حضور مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و جمعی از مسئولان شهرستان، در سالن فرمانداری سیریک برگزار شد.

حجت الاسلام پهلوانی در این جلسه که به مناسبت ۱۹مهرماه سالروز تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و برای تقویت کاکردهای مسجد تاسیس  می‌شوند و زمینه فعال نمودن مساجد در زمینه‌های مختلف را فراهم می‌کنند.

وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در زمینه فعال نمودن کانون‌های فرهنگی با همکاری بسیج، افزود: پیوند کادر فرهنگی و هنری مساجد با بسیج در سنگر مساجد بسیار مفید است و باید در سرلوحه کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام پهلوانی از افزایش تعداد کانون‌های مساجد به ویژه در روستاهای استان خبر داد.

دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان ادامه داد: تعداد کانون‌های مساجد هرمزگان به حدود ۸۰۰ باب رسیده و شاهد تحولی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و قرآنی و مذهبی در استان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: کانون‌های جدیدالتاسیس تجهیزات و اعتبارات سرانه‌ای خود را دریافت خواهند کرد.

مسئول دبیرخانه‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان در پایان با اشاره به فعالیت‌های برجسته و شاخص استانی و کشوری برخی از کانون‌های سیریک و اضافه کرد: کانون‌های مساجد سیریک در رتبه عالی در استان قرار دارند و با حمایت نهادهای فرهنگی و مشارکت بسیج بزودی شاهد شکوفایی مساجد سیریک خواهیم بود.

افزایش ۲۰درصدی تاسیس کانون‌های مساجد در سیریک

مصطفی کریمی‌زاده، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک در ادامه این جلسه بر لزوم بهبود و افزایش برنامه‌های فرهنگی  در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان تاکید کرد.

وی افزود: کتاب و قلم بهترین راه مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب و موثرترین وسیله برای آموزش جوانان و نوجوانان است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک با بیان اینکه افرادی که در کانون‌های مساجد فعالیت می‌کنند با قرآن مانوس هستند، گفت: این امر به ما کمک می‌کند که به راحتی بتوان در زمینه‌های مختلف گام بر داریم.

به گفته وی، ابزار و نکات موجود در خدمت کانون‌ها می‌تواند اثرگذاری کار ما را بر روی مخاطبین افزون‌تر کند.

وی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان سیریک به نسبت سال گذشته، اظهار کرد: تشویق و ترغیب متقاضیان تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال جدید در دستور کار ما قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا