گوناگون

بانک اطلاعات کدپستی اردبیل ایجاد می شود/ جابجایی پنج میلیون مرسوله

به گزارش خبرنگار مهر، احمد عبداللهی بعد از ظهر شنبه در دیدار با استاندار اردبیل همزمان با هفته پست اضافه کرد: تکمیل بانک اطلاعات کدپستی و تطبیق آن با نقشه جغرافیای شهری حداکثر تا پایان شش ماهه اول سال آینده در دستور کار این سازمان قرار گرفته و پیگیری می شود.

وی تحقق این مهم را به عنوان مبنای کاری سازمانها ضروری برشمرد و یادآور شد: با تکمیل و راه اندازی این طرح بسیاری از امورات سازمانی در راستای تسهیل روند خدمات رسانی برپایه دولت الکترونیک تسریع خواهد شد.

مدیرکل پست استان با تاکید برگستردگی و توانمندی ارتباطی شبکه پستی، اعتماد مردم به آن را بزرگترین سرمایه دانست و ادامه داد: شبکه پستی کشور ضمن حفظ رویکرد فیزیکی سرویس های متعارف پستی به رویکرد مالی و الکترونیکی نیز توجه خاصی دارد.

وی ایجاد باجه های پست بانک با ارائه خدمات متنوع مالی در باجه های پستی و ایجاد زیرساختهای الکترونیکی به منظور پاسخگویی به نیازهای روزمره مردم در زمینه بهره مندی از سرویس های نوین الکترونیک را از جمله اقدامات اساسی شبکه پستی عنوان کرد.

عبداللهی همچنین با اشاره به عملکرد پست استان در خصوص قبول و جابجایی مرسولات تاکید کرد که در شش ماهه اول سال جاری بالغ بر پنج میلیون مرسوله در استان جابجا شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد دو میلیون مرسوله خروجی و سه میلیون مرسوله ورودی بوده است، متذکر شد: علاوه بر این 100 هزار مرسوله نیز به عنوان خرید اینترنتی از سطح کشور در سطح استان توزیع شده است.

استاندار اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به قدمت و سابقه خدمات پست در ایران و نقش آفرینی شبکه پستی در زمینه توزیع مرسولات خرید اینترنتی و ضرورت نصب پلاک کدپستی ده رقمی در مرکز استان گفت: راه اندازی و ایجاد پست لجستیک می تواند عرضه صنایع غذایی و صنایع دستی در استان راساماندهی و با استفاده از قدرت شبکه پستی میزان موجودی انبارهای لجستیک را به حداقل رساند.

مجیدخدابخش با تبیین پیشرفت های تکنولوژیکی در فضای مجازی، افزایش تقاضا برای دریافت خدمات با در نظرگرفتن موج ترافیک در کلان شهرها را از عوامل عمده افزایش ترافیک خرید و فروش اینترنتی برشمرد و ایجاد اشتغال در حوزه  ICTرا از دغدغه های استان برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا