گوناگون

باید مهندسی تولید برای رونق کشاورزی بومی باشد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: لازم است مهندسی تولید برای رونق بیشتر کشاورزی کاملا بومی باشد و از ظرفیتهای موجود به بهترین شکل استفاده کرد.

“احد ظفری” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، اظهار کرد: شهرستان نهاوند به لحاظ داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب و طبیعت زیبا، پتانسیل بالایی برای تولیدات محصولات کشاورزی است که برخی از این محصولات شامل کلزا و گشنیز است که در سطح کشوری شاخص بوده و لازم است مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: امسال برای سه محصول شاخص نهاوند شامل گندم، کلزا و عسل جشن برداشت و شکرگزاری با هدف نشان دادن ظرفیت‌های شهرستان در زمینه کشاورزی برگزار شد.

ظفری به میزان تولیدات این سه محصول در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۳۰۰ هزار تن گندم برداشت شده در استان، ۵۱ هزار تن گندم مختص نهاوند است.

وی ادامه داد: از مجموع کلزای تولیدی استان پنج هزار تن معادل ۷۰ درصد در شهرستان نهاوند تولید شد و از یک هزار و ۸۹۱ تن عسل تولید شده در استان، ۴۵۰ تن عسل مربوط به این شهرستان است که نشان از پتانسیل بالای نهاوند در تولید محصولات پایه ای کشاورزی دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: برای رونق زنبورداری لازم است فرهنگ مصرف را بالا ببریم و افراد را به مصرف این غذای کامل تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه عسل یک دارو و اکسیراست، تصریح کرد: زنبور داری یک صنعت سبز است که نه تنها توسعه و گسترش آن هیچ ضرری برای طبیعت و محیط زیست ندارد بلکه باعث می شود برخی محصولات کشاورزی توسعه بیشتری پیدا کنند.

ظهری یادآور شد: سالانه 450 تن عسل از 30 هزار کندو در شهرستان نهاوند تولید می شود به طوریکه از این حیث رتبه اول استان را دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا