به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، احسان مظفري پور، مدير پروژه کنسرسيوم حمايت از تيمهاي ملي با بيان اينکه طي ماههاي گذشته درسه محور برنامههاي ما جلو رفت گفت: محور اول بحث تعامل با اسپانسرهاي ورزشي و کساني که ميخواهند حامي تيم ملي باشند در بخش صنايع و صاحبان کسب و کار بود، محور دوم تعامل با هواداران فوتبال و هواداران تيم ملي ايران در بخش خدمات و محور سوم تعامل با رسانهها براي اطلاع رساني خدمات بود و ما با ارائه خدمات اختصاصي تيم ملي و اطلاع رساني آن در رسانهها و هواداراني که عضو شدند، باشگاه هواداران تيم ملي را تشکيل داديم که تعداد قابل توجهي در اين باشگاه عضو شدند. البته هنوز خيلي با جامعه چند ميليوني فوتبال و هواداران تيم ملي ايران فاصله داريم و هنوز بايد کار کنيم اما به هرحال تعداد قابل توجهي از مردم از اين باشگاه خدمات ميگيرند و در مراسم خاص شرکت ميکنند و از فروشگاه تيم ملي خريد ميکنند و خدمات روي بستر تلفن همراه و وب سايت تيم ملي را دريافت ميکنند و مستقيم با تيمهاي ملي و بازيکنان ارتباط دارند و نهايتا در تامين هزينههاي تيمهاي ملي هم کمک ميکنند. شرکتهاي خاص هم که ميخواستند در کنار تيم ملي باشند و مسئوليتهاي اجتماعيشان را انجام بدهند آمدند و در کنار تيم ملي قرار گرفتند.
مظفري پور افزود: ما پارسال با بانک پاسارگاد شروع کرديم بعد از آن همراه اول به کمک تيم ملي آمد و پس از آن دو برند گلرنگ و اويلا به عنوان شرکاي تجاري در کنار تيم ملي قرار گرفتند که هم از آنها و هم از هواداراني که عضو باشگاه شدند تشکر ميکنيم. البته بال تکميل کننده اين حرکت چه در سمت حاميان و چه در سمت هواداران، رسانهها بودند که از تعامل سازندهاي که شکل گرفت و رسانهها کمک کردند تا اين باشگاه پا بگيرد کمال تشکر را داريم. با رسانههاي آنلاين و مکتوب کشور بحث اعزام به برزيل را داشتيم که اين کار انجام شد با رسانه ملي هم تعاملي داشتيم که البته واقعا انتظار ما خيلي بيشتر بود و نقاط ضعفي داشت که بايد آن را برطرف کنيم. به هر حال فکر ميکنم اين رابطه به صورت برد-برد شکل گرفت و جلو رفت و هنوز در حال بهتر شدن است. اين را هم بگويم که در اين زمينه فدراسيون فوتبال نقش اساسي را داشت.
مظفري پور در ادامه پيرامون درصد موفقيت اين پروژه تا کنون ميگويد: تا همين جا هم اتفاق خوبي رخ داده و عدد ارزشمندي به دست آمده اما من فکر ميکنم تنها ده درصد از پتانسيل واقعي محقق شده است. افق اصلي را ما در جام ملت هاي آسيا برنامه ريزي ميکنيم که وقت بيشتري برايش خواهيم داشت و با اين زمان بيشتر بهتر ميتوانيم در سامانه 9090 که هواداران با ارسال عدد يک با اپراتورهمراه اول به اين سامانه عضو باشگاه ميشوند و وب سايت teammelli.ir که خدمات اختصاصي براي هواداران خواهد داشت. برنامه ريزي کرديم تا با کيفيت بالاتري به هواداران خدمات بدهيم درمورد کاروان هواداران تيم ملي هم برنامه ريزي کرديم که تعداد بيشتري از شرکتها و اصناف درگير شوند.
مدير پروژه کنسرسيوم حاميان تيم هاي ملي در ادامه با اشاره به شکايت فدراسيون از 25 شرکتي که قوانين بين المللي و کپي رايت را زير پا گذاشتند افزود: تا جايي که ميدانم اگر هر کدام از اين صاحبان کسب و کار بخواهند جبران کنند و شايد از سر بياطلاعي دست به چنين حرکتي زده باشند و نميدانستهاند که از روش حرفهاي و قانوني ميتوانند در کنار تيم ملي ايران قرار بگيرند. اين بستر برايشان فراهم است که بيايند و در کاروان حاميان قرار بگيرند نه در ليست سياه متخلفين فدراسيون! لازم به توضيح است که به طور کلي هر نوع استفاده از اسم و عکس و فيلم که مربوط به تيم ملي ايران و هواداري از آن (بدون کسب مجوز) شود و هرگونه محتوا و کلمات و تصاويري که يک برند تجاري را به تيم ملي (که متعلق به همه مردم ايران است) متصل کند، خلاف است و به طور کلي يکي از دلايل مشکل بودن تامين نيازهاي مالي و هزينههاي تيمهاي ملي همين عدم رعايت قوانين فيفا و اي اف سي است که در جام جهاني و جام ملتهاي آسيا قانونمند شده است لذا من از نهادهاي متولي مثل رسانهها و به ويژه وزارت محترم فرهنگ و ارشاداسلامي که بر بحث تبليغات در کشور نظارت ميکنند ميخواهم جديتر به اين مسئله ورود کنند.
احسان مظفري پور در پاسخ به اين پرسش که آيا شما اين تبليغات غير قانوني را به اطلاع صدا و سيما رساندهايد يا نه گفت: بله. از طرف فدراسيون نامه زدهايم و جناب آقاي ضرغامي هم دستور مساعد روي آن دادند اما متاسفانه ديديم که اين اتفاق رخ نداد.