گوناگون

با دست‌های کوچکت آرزویت را بنویس، ما برآورده‌اش می‌کنیم

224372 966برنامه جشن رمضان هر ساله در ماه مبارک رمضان بعد از افطار از شبکه 5 سیما به روی آنتن می رود امسال با یک ابتکار تازه همراه بود که جزو حرکت‌های خلاقانه در این ماه عزیز و جزو اتفاقات قابل تحسین در این ماه مبارک است و آن هم بردن چهره‌ها به خانه نیازمندان به قصد برآوردن کردن آرزوهایشان است؛ اتفاقی نمادین که توجه عموم را در پی داشته است.

به گزارش «تابناک»، جشن بزرگ و معنوی رمضان به مدت 18 سال است که با همت شبکه پنج سیما و کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار می شود؛ رویدادی که هرچند در مقاطعی با حواشی همراه شده اما در نهایت به واسطه آثار مثبتش در تشویق وسیع مردم برای کمک به مستمندان در قالب کمیته امداد و دیگر روش‌ها، ماندگار شده و جزو معدود برنامه‌های تاریخ تلویزیون شده که چنین عمر طولانی یافته است.

در برنامه ماه مبارک رمضان امسال یک اتفاق تازه رخ داده که روند معلوم این برنامه‌ها را تغییر داده و مخاطبان تازه‌ای برای این برنامه مناسبتی آورده و آن هم خلاقیتی است که در این برنامه بروز کرده است؛ خلاقیتی که جنسش شبیه اتفاقاتی که در برنامه‌های داخلی می‌افتد نیست اما به هر حال حتی اگر ایده نیز متعلق به دیگری باشد، نوع پیاده سازی این ایده قابل تحسین و امیدبخش است و در جلب توجه عمومی برای همراهی با مستمندان بسیار موثر است.

با دست‌های کوچکت آرزویت را بنویس، ما برآورده‌اش می‌کنیم

در این برنامه برای سال جدید، بخشی در نظر گرفته شده که مطابق با روال هر برنامه، یکی از چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون، موسیقی و ورزش به برنامه دعوت می‌شوند و از میهمان برنامه خواسته می‌شود تا از میان گزینه هایی که محتوایشان مشخص نیست، یکی را انتخاب کند و آنچه در آن طلب شده، برآورده نماید و میهمانان نیز به همین شرط به این برنامه می‌آیند.

این بسته ها همان آرزوهای کودکان تحت تکلف کمیته امداد است که بسیاری‌شان از کمترین امکانات بی‌بهره اند و شرایط بسیار دشواری را برای زندگی پشت سر می‌گذارند و طبیعتاً خانواده‌هایشان نیز توان برآورده کردن برخی از نیازهای این کودکان را ندارند و بسیاری از آرزوهای دوران کودکی‌شان که برای دیگر کودکان دور از دسترس نیست، هیچ گاه نخواهد داشت؛ آرزوهایی همچون داشتن یک دوچرخه یا تبلت.

پس از مشخص شدن آرزوی کودکان، دوربین برنامه به همراه چهره میهمان برنامه، به قصد برآورده کردن این آرزو راهی خانه کودک نیازمند می‌شود و آرزوی کودک در قالب یک هدیه برآورده می‌شود؛ اتفاقی که در تحقق تنها بحث مالی مطرح نیست، بلکه به لحاظ روحی نیز برای کودکان بسیار موثر است و از این منظر جزو معدود استفاده‌های صحیح برای فرهنگ سازی از چهره‌ها در جامعه‌مان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر شاهدش بوده‌ایم.

شاید اگر این بخش را توسعه داد و حتی در تمام طول سال نیز چنین برنامه‌ای را مجزا از ماه مبارک رمضان طراحی کرد نیز ظرفیتش فراهم باشد، چرا که حقیقتاً جزو اتفاق‌های مثبتی است که مردم را به کمک به نیازمندان تشویق می‌کند و در این مسیر قصد ندارد با درآوردن اشک مخاطب، به این هدف برسد. ای کاش چنین ایده‌هایی در تلویزیون رو به فزونی بگذارد و فرصت‌های اینچنینی با چنین اقداماتی مورد بهره برداری مطلوب قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا