گوناگون

برای فرزندان خود الگوی اسلامی تعریف نکرده‌ایم

معاون طرح و برنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای فرزندان خود الگوی اسلامی تعریف نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر فرشته روح‌افزا در نشست بزم اندیشه با موضوع «سبک زندگی غربی، سبک زندگی اسلامی» که در سالن اجتماعات موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، معرفی الگوی اسلامی را برای دختران و پسران مهم‌ترین مولفه سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار کرد: معرفی نکردن این الگو باعث ناپایداری روابط عاطفی در خانواده‌ها شده که این امر نیز سبب ترویج مادی‌گری در جامعه شده است.

وی با اشاره به تفاوت‌های موجود در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: بحث پوشش در جوامع غربی، اختلاط و عادی بودن روابط زن و مرد و … باعث شده است زن و مرد در این خانواده‌ها به هم اطمینان نداشته باشند.

استاد سابق دانشگاه منچستر در خصوص مدل خانواده‌ در جوامع غربی تصریح کرد: در این جوامع زنان به ارزانی خود را عرضه می‌کنند و از طرفی به دلیل وجود اختلاط، افراد دیگر تن به ازدواج نمی‌دهند یا به صورت قراردادی با هم زندگی می‌کنند که در این نوع زن و مرد بدون عقد ازدواج با هم زندگی مشترک دارند و پس از مدتی تصمیم می‌گیرند که ازدواج کنند یا خیر.

روح‌افزا با اشاره به آمار بالای تولد فرزندان نامشروع در جوامع غربی گفت: این امر باعث کودک‌آزاری در این جوامع شده است به حدی که آمار کودکانی که به دست مادران خود کشته می‌شوند، در خانواده‌های غربی بالاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جوامع غربی به این نتیجه رسیده‌اند که سبک زندگی آنان پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه غرب در حال ترویج سبک زندگی خود در جامعه ماست، افزود: روابط دختر و پسر در جامعه ما در حال عادی شدن است که نتیجه این امر بی‌ثباتی خانواده و در نتیجه افزایش آمار طلاق است.

روح‌افزا در پاسخ به سوالی که چرا این شورا در خصوص اصلاح سبک زندگی در جامعه منفعل عمل می‌کند، اظهار کرد: به اعتقاد من شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه نه تنها منفعل عمل نمی‌کند بلکه اصلا عمل نمی‌کند.

وی با انتقاد از برخی که به دنبال تعیین یک متولی برای اصلاح سبک زندگی در جامعه هستند، تصریح کرد: همه باید در این راستا عمل کنند؛ اصلا این‌گونه نیست که یک دستگاه مسوول باشد بلکه تمام جامعه مسوول هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا