گوناگون

همایش شهرداران استان تهران در ورامین برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر امروز همایش شهرداران استان تهران با حضور معاون عمرانی استانداری تهران، محسن خوانساری فرماندار، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه جوادآباد، شهرداران و مسئولین امور شهری استان تهران در سالن زیتون جوادآباد ورامین برگزار شد.

مهدی کچویی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند سال گذشته همواره بر روی مسائل اقتصادی در شعار سال تأکید دارند و عناوینی نظیر سال حماسه اقتصادی و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نشان دهنده نگاه واقع بینانه ایشان به مسائل اقتصادی است.

شهرداری ها باید در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی قدم بردارند

شهردار جوادآباد  با اشاره به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال جدید گفت: دست یابی به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری نیازمند استفاده از مدیریتی جهادی بر مبنای دانش و علم است تا بتواند با دست یابی به اقتصاد مبتنی بر علم در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی با تمامی قوا و توان خود اقتصاد ایران را مورد هدف قرار داده اند و با اعمال برنامه‌ها به ویژه تشدید تحریم‌ها درصدد ناکار آمدی نظام اسلامی هستند و ارائه برنامه ریزی منسجم، هدفمند و تقویت بخش های مختلف کشور به ویژه حوزه اقتصادی از ویژگی‌های مهم و بارز اقتصاد مقاومتی است و در عمل می‌تواند به بی اثر شدن تحریم های دشمنان منجر شود.

شهرداری باید در جهت حل مشکلات مردم قدم بردارد

کچویی اضافه کرد: شهرداري با کمک شوراي شهر بايد در راستاي تحقق بخشيدن به سياست هاي بيست و چهارگانه مقام معظم رهبري فرهنگ سازي کند و نيروهاي خود را در اين راستا آموزش دهد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتي در واقع کمتر هزينه کردن و بيشتر سود بردن است پس بايد شوراي شهر با ارائه مصوبه و شهرداري با اجراي مصوبات شوراي شهر و لحاظ کردن اقتصاد مقاومتي هزينه‌ها را با برنامه ریزی درست و اصولی مدیریت کند.

این مسئول با بیان اینکه اقدامات در شهرداری باید با هدف سهولت و رفاه در کار مردم باشد، عنوان کرد: حذف سیستمهای سنتي و حركت به سمت مکانیزاسیون سازي باید به صورتي برنامه ریزی شود که امور با یکدیگر تداخل پیدا نکند.

کمبود مراکز درمانی از مشکلات مهم جوادآباد است

کچویی سپس به معرفی شهر جواد آباد به عنوان یکی از شهرهای با استعداد استان تهران پرداخت و گفت: شهر جوادآباد در جنوب شرق استان تهران با دارا بودن دهها اثر تاریخی، یکی از مناطق مهم و تأثیرگذار استان تهران می باشد و این منطقه از 17 سال پیش به شهر تبدیل شده و حدود 40 هزار نفر جمعیت دارد.

شهردار جوادآباد متذکر شد: این شهر قابلیت های متعددی در بخش های مختلف اقتصادی دارد به طوری که این شهر قطب مهم کشاورزی ودامپروری استان تهران است و در زمینه تولید محصولات گلخانه ای از پیانسیل بسیار بالایی برخوردار است.

وی کمبود بیمارستان و مراکز درمانی را مهمترین مشکل این شهر یاد کرد و افزود: قرار گرفتن اتوبان قم – گرمسار در جنوب شهر جواد آباد ضرورت ایجاد مراکز درمانی، رفاهی و خدماتی را دوچندان کرده است.

ورامین فاقد سیستم فاضلاب است

محسن خوانساری در این نشست با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند اظهار داشت: بازیافت زباله و پسماندها یکی از مهمترین مباحثی است که در صورت توجه به آن می توان ضمن جلوگیری از آلودگی محیط زیست، به منبع در آمد پایداری نیز دست یافت و این امر با همکاری شهرداری های جنوب شرق استان تهران میسر خواهد شد تا بتوان از 500 تن زباله ای که در روز تولید می شود، بهترین استفاده را برده و راه را برای توسعه، عمران و آبادانی شهرها هموار ساخت.

فرماندار ورامین با انتقاد از برخی ساخت وسازهای غیرمجاز شهری گفت: ساخت و ساز غیرمجاز آفتی برای شهر است و شهروندان باید برای رعایت حقوق شهروندی از خود شروع کنند.

وی افزود: مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز یکی از اساسی ترین وظایف شهرداران است که با توجه به دستورالعمل و بخشنامه جدید استانداری تهران است که باید در اولویت فعالیت مسوولان شهرداری قرار گیرد.

خوانساری ادامه داد: شهرستان ورامین فاقد سیستم فاضلاب است و این امر باعث گردیده تا در برخی از موارد فاضلاب منازل به جوی های جمع آوری آب های سطحی نفوذ نماید که رفع این مشکل نیازمند تلاش مسوولین محلی و استانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا