گوناگون

برجسته ترین شاخصه شهید بهشتی ولایتمداری بود/ نظام انقلاب اسلامی قائم به آرمان است

به گزارش مهر، دکتر محمد عباسی پس از سخنرانی به مناسبت شهدای 7 تیر، عصر جمعه با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: طول عمر انسان ها خیلی مهم نیست بلکه “با برکت بودن عمر” اهمیت بالایی دارد. این موضوعی است که مورد تاکید انبیا بوده است.

وی با “سیدالشهدا” خواندن دکتر بهشتی افزود: شهید بهشتی در عمر با برکت خود یک خواستگاه بزرگ در بین ملت های جهان ایجاد کرد که ایثار و از خودگذشتگی برای دین و آرمانی که همه انبیا، ائمه، علما و شهدا برای آن تلاش کرده اند را زنده ساخت.

عباسی به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) فضایل بسیاری دارد اما آنچه که موجب رستگاری خود می داند “شهادت” است زیرا شهادت افتخار بزرگی است و باید برای تجلیل از شهدا همواره در صحنه باشیم.

وزیر ورزش و جوانان دولت دهم درباره برگزاری مراسم بزرگداشت شهید بهشتی در گرگان یادآور شد: از سال 1360 که دکتر بهشتی به فیض شهادت رسید تا کنون این مجالس برقرار است و گرگان یکی از استثنایی ترین شهرهایی است که همه ساله این مراسم را برگزار می کند و این موضوع نشان دهنده همیشه در صحنه بودن مردم این دیار است.

محمد عباسی در ادامه به بازخوانی وقایع تیر 1360 پرداخت و گفت: بازخوانی حوادثی که در روزهای ششم و هفتم تیر اتفاق افتاد موجب عبرت گرفتن و تذکر برای ما است. در روز ششم تیر به جان رهبر معظم انقلاب سوء قصد و یک روز بعد دکتر بهشتی و یارانش به شهادت رسیدند.

وی افزود: وقتی که آمریکا نتوانست در مقابل ارزش های انقلاب و پایداری مردم بایستد، حملات نظامی را آغاز و کودتای نوژه را راه اندازی کرد. بعد از آن حملات صدام آغاز شد و 33 کشور دنیا به سرکردگی آمریکا، شوروی سابق، فرانسه و انگلیس چرخ ماشین های صدام را روغنکاری کردند.

وی ادامه داد: با این همه، ملت ایران به طور مقاوم ایستادگی کرد و این موجب کینه توزی بیشتر دشمنان شد تا حدی که آن ها به سمت علما و روحانیت رفتند و کینه اصلی آن ها به رهبران حزب جمهوری اسلامی به رهبری دکتر بهشتی شکل گرفت.

عباسی در ادامه به ماجرای برکناری بنی صدر از ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: بنی صدر دست نشانده غربی ها بود و از همان ابتدا در اعتماد به وی تردید وجود داشت اما نظام انقلاب اسلام بر پایه “مردم سالاری دینی” بنا شده و به احترام قانون بنی صدر رییس جمهور ایران شد.

وی افزود: بنی صدر در مدت زمان کوتاه هر آنچه که غربی ها داشتند را در کشور پیاده کرد تا اینکه مجلس شجاع با 177 رای موافق و تنها یک رای مخالف، بی کفایتی بنی صدر را تصویب کرد و یکم تیرماه 1360 حکم عزل وی توسط امام خمینی (ره) امضا شد.

وزیر سابق ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این اتفاق جریان مخالفت علیه ارزش های انقلاب اسلامی را تندتر کرد به حدی که بیش از 12 هزار نفر از متدینین و اقشار مختلف مردم توسط منافقین به شهادت رسیدند.

عباسی اظهار کرد: اوایل تیر 60 هجمه بزرگی از داخل کشور توسط منافقین و صدام در جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی شکل گرفت و کمتر از یک هفته بعد از آن فرمان حمله نظامی توسط سازمام جاسوسی امریکا (سیا) صادر شد و منافقین با شدت بیشتری وارد صحنه شدند.

وی در ادامه به ماجرای شهادت اعضای حزب جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: یکی از افراد وابسته به گروه منافقین به نام “کلاهی” به طور مرموزانه ای جذب حزب جمهوری اسلامی شد و مسئولیت برگزاری جلسات را بر عهده گرفت. وی همان کسی است که در هفتم تیر بمب را به محل سالن آورده بود و موجب کشته شدن دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش شد.

وی ادامه داد: منافقین از یک هفته قبل می گفتند که کار نظام تمام است. آن ها گمان می کردند که انقلاب اسلامی قائم به افراد است در حالی که نظام انقلاب اسلامی قائم به آرمان بوده و هست. شما می بینید که پس از رحلت رسول خدا و شهادت ائمه، همچنان آرمان پیامبر اسلام (ص) پابرجاست.

وزیر دولت دهم به بازخوانی آخرین سخنان دکتر بهشتی اشاره کرد و گفت: در روز هفتم تیر 60 قرار بود که در مورد “تورم” بحث شود اما به پیشنهاد بعضی از اعضا موضوع جلسه به “انتخابات ریاست جمهوری” تغییر کرد. دکتر بهشتی در این باره گفته بود: «بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره سازی کنند و سرنوشت مردم را به بازی بگیرند. تلاش کنیم متعهدان به مردم و مکتب اسلام به میدان بیایند.»

محمد عباسی تصریح کرد: بهشتی که به تعبیر امام (ره) “یک ملت” بود از دید دشمنان نیز انسان بزرگی محسوب می شد و نمی توانستند بزرگی وی را کتمان کنند. آمریکایی ها از وی به عنوان “مغز متفکر” نظام نام می بردند.

وی “ولایتمداری” را مهم ترین ویژگی دکتر بهشتی عنوان و تصریح کرد: شهید بهشتی ویژگی های ممتاز زیادی داشت اما ولایتمداری، برجسته ترین شاخصه وی بود. او همانند سپر از امام محافظت می کرد و این موجب بیشتر شدن کینه دشمنان وی شد.

وزیر دولت دهم با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: همانگونه که امسال از سوی مقام معظم رهبری سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” نام گذاری شده است، دکتر بهشتی نخستین کسی بود که جهاد در مناطق محروم را آغاز کرد و زمینه ساز خدمت رسانی در این مناطق شد.

عباسی با تاکید بر حفاظت از انقلاب اسلامی گفت: شما می بینید که در کشورهای عربی مسلمان سرنوشت مردم چگونه تغییر کرده است و دیکتاتورها به رای مردم احترام نمی گذارند. ما اگر می خواهیم راه بهشتی را برویم باید به گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم تا آسیبی به نظام نرسد.

وی در پایان گفت: همه باید یکصدا دولت و دولتمردان را حمایت کنیم زیرا منافع ما جمعی و به هم پیوسته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا