گوناگون

تمرین بزرگ منطقه ای زلزله غرب کشور در نهاوند برگزار شد

81164868 5696915

این تمرین در منطقه عمومی ˈشیخ منصورˈبه عنوان یکی از محلات قدیمی با بافت فرسوده شهرستان نهاوند به اجرا در آمد و طی آن تیمهای امداد و نجات و کاوش با تجهیزات امدادی به جستجوی مجروحان احتمالی از زیر آوار پرداخته و به یاری آنان شتافتند.

ˈحسین اشرفیˈ قائم مقام جمعیت هلال احمر استان و مسئول اجرایی برگزاری تمرین زلزله در ارتباط با اهداف برگزاری این طرح گفت: این تمرین به منظور بالا بردن سطح آمادگی نیروهای امدادی هلال احمراستان و همچنین شناسایی مناطق آسیب پذیرشهر نهاوند در برابر زلزله به اجرا در آمد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند یکی از زلزله خیزترین مناطق استان است که روی گسل زلزله قرار گرفته ،برای آشنایی بیشتر امدادگران استانها و شهرهای معین با مناطق مورد نظر در شهر نهاوند و همچنین هشدار به ساکنان منطقه در خصوص احتمال وقوع زلزله اجرا شد.

وی گفت: در این تمرین تمامی اعضای کارگروه آموزش امداد و نجات استان ، نیروهای مدیرت بحران آب و فاضلاب ، مخابرات ، بازرگانی، شرکت برق منطقه ای غرب کشور ، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و تیم های درمان اضطراری کرمانشاه و کردستان ،به عنوان نیروهای پوشش دهنده جمعیت هلال احمر استان مشارکت داشتند.

وی گفت: در این عملیات 450 نفر امدادگر در قالب تیمهای امداد و نجات هشت نفره سازماندهی شده و با بهره گیری از تمام تجهیزات امدادی و ادوات و ماشین آلات در منطقه زلزله زده به یاری حادثه دیدگان احتمالی پرداختند.

اشرفی گفت: یکی دیگر از اهداف این عملیات اعلام خطر و هشدار لازم به ساکنان شهرستان و منطقه و همچنین جلب توجه مسئولین به بافتهای فرسوده است که همین مساله باعث می شود آنان به طور جدی به بافتهای فرسوده بپردازند و مقاوم سازی ساخت وسازها را در دستورکار خود قرار دهند.

به گفته وی ،در سه مرحله این تمرین ،ابتدا عملیات امداد و نجات و آوار برداری توسط امدادگران با بهره گیری از امکانات امدادی انجام شد و مجروحان و قربانیان از زیر آوار بیرون آمده ومنطقه پاکسازی شد.

وی گفت: در مرحله بعد مجروحین حادثه به بیمارستانهای صحرایی که با امکانات کامل درمانی توسط جمعیت هلال احمر استانهای همدان ،کرمانشاه و کردستان در سه نقطه شهر تجهیز بود، منتقل شده و در این مراکز بستری شده و تحت درمان قرار گرفتند.

به گفته وی ،همچنین پس از انجام مرحله درمان ، عملیات انتقال خانواده ها و حادثه دیدگان به اردوگاه موقت اضطراری یک هزار نفری که در منطقه عمومی ˈکوهانیˈ از توابع نهاوند احداث شده است ،انجام شد.

رییس جمعیت هلال اجمر نهاوند نیز به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از ویژگیهای برگزاری این تمرین بزرگ فراهم آوردن زمینه های لازم برای مشارکتهای مردمی و فعال کردن تیم های محلی امداد و نجات بود.

ˈمحمد تقی شهبازیˈافزود: برای این منظور از چند هفته قبل با هیات امناء محلات ˈدوخواهرانˈ و ˈپای قلعهˈ ،همچنین شورای روستای کوهانی و دانشگاه آزاد اسلامی جلسات متعددی برگزار شد و آموزشهای لازم درخصوص برگزاری تمرین به آنها ارائه شد.

شهبازی گفت: در مجموع بدون احتساب نیروی عمل کننده استانها و شهرستانهای همجوار بیش از 600 نفر از نیروهای بومی شامل امدادگران جمعیت هلال احمر ،تیمهای امداد و نجات روستایی ،دانش آموزان عضو هلال احمر و دیگر نیروهای ادارات شهرستان در این تمرین شرکت کردند.

7526/575

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا