گوناگون

برداشت ذرت در مازندران آغاز شد

81221310 5795713

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ˈ علی درویش نیا ˈ ارزش ذرت کشت شده در شهرستان سیمرغ را را 28 میلیارد ریال پیش بینی کرد.

وی اضافه کرد: زراعت ذرت در راستای مدیریت مصرف بهینه آب و با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در قالب مدیریت مزرعه زراعت ذرت با رویکرد کاهش هزینه تولید و افزایش عملکرد برای 510 نفر از کشاورزان ذرت کار این شهرستان برگزار شد.

وی پیش بینی کرد با متوسط عملکرد 16تن در هر هکتار، بیش از 11 هزار و 200 تن محصول به ارزش اقتصادی بیش از 28 میلیارد ریال بدون فروش ساقه در زمین های کشاورزی این شهرستان استحصال شود.

درویش نیا با بیان اینکه فروش ساقه ذرت برای تعلیف دام بصورت سیلاژ نیز نقش مهمی در اقتصاد خانوار بهره بردار دارد، پیش بینی کرد ، متوسط عملکرد تولید ساقه ذرت در هر هکتار بیش از 25 تن باشد.

وی گفت: امسال 20 تن رقم بذر ذرت از نوع 704 بین بهره برداران توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از برداشت بیش از یکهزار و 200تن جو از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع 470 هکتار سطح زیر کشت زراعت جو امسال بیش از یک هزار و 207 تن محصول جو برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه از سطوح فوق 330 هکتار به کشت جو دیم با متوسط عملکرد تولید دو هزار و 300 کیلوگرم در هکتار و 140 هکتار جو آبی با میانگین عملکرد تولید سه هزار و 200 کیلوگرم اختصاص یافت ، ادامه داد: درآمد حاصل از تولید این مقدار محصول جو این شهرستان در سالجاری را بیش از 9 میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: کشت جو یکی از عوامل مهم حفظ امنیت غذایی، تولید و اشتغالزایی مولد و توسعه پایدار بخش کشاورزی است.

وی گفت: رقم توزیعی جو این شهرستان از نوع صحرا بوده است.

مازندران 460 هزار هکتار زمین زراعی و باغی دارد.ک/1

2585/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا