گوناگون

بررسی وضعیت سلامت مهاجران افغان ساکن فارس

وضعیت سلامت مهاجران افغانی ساکن در استان فارس طی جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد، بررسی شد.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این جلسه ضمن تشریح وضعیت بیماری‌های واگیر در مناطق افغان‌نشین استان فارس، بر لزوم تامین بودجه لازم جهت ارایه خدمات سطح 2 و 3 سلامت به این افراد در قالب احداث مرکز بهداشتی درمانی یا تامین سرانه پزشک خانواده در سکونت‌گاه‌های افاغنه توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، تاکید کرد.

دکتر محمدهادی ایمانیه گفت: اکنون مراقبت‌های بهداشتی اولیه از جمله واکسیناسیون، ارایه خدمت به مادران، کودکان، زنان باردار و غیره به طور معمول و مطابق با سایر افراد به مهاجران افغانی ارایه می‌شود و در صورت تامین بودجه لازم توسط این کمیساریا، آماده ارایه خدمات سطح 2 و 3 سلامت نیز بر همین مبنا هستیم.

وی بیان کرد: برای ارتقای سلامت می‌توان در مناطق سکونت افاغنه، مراکزی راه‌اندازی و خدمات از طریق نیروهای علوم پزشکی به این افراد ارائه شود.

ایمانیه گفت: با توجه به اهمیتی که برای ارتقای سلامت قائل هستیم بر مبنای طرح داوطلبان سلامت، تعدادی از افاغنه ساکن نقاط مختلف را آموزش می‌دهیم تا آموزه‌های سلامت را به گروه‌های خود ارایه دهند و تاکنون تعداد این داوطلبان سلامت افاغه به بیش از 300 نفر رسیده است.

براساس این گزارش، سیوانکا داناپالا؛ رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران را در این جلسه فتحیا عبدالله، معاون نمایندگی این کمیساریا همراهی می‌کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا