گوناگون

برنامه های فرهنگ رضوی بازنگری می شود/ استان ها پیشنهاد دهند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد جعفری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه هنری دوازهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) تصریح کرد: در حال حاضر بازنگری برنامه ها و تزریق ایده های نو از سوی استان ها درخواست شده که مورد توجه کارگروه است.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگ رضوی به دنبال تبیین جایگاه امام هشتم و در کنار آن آموزه های اخلاقی و معرفتی است، اضافه کرد: بازنگری در راستای کیفی سازی برنامه ها و خروج از قالب معمول و متداول خواهد بود.

جعفری تاکید کرد: در این میان پیشنهادات فعالان این حوزه مورد بررسی قرار گرفته و در گزینش به ملاک های کیفیت و توان آموزه ای توجه خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه در برگزاری جشنواره ها و برنامه هایی به نیت امام هشتم به دنبال روزمرگی و برگزاری با هدف رفع تکلیف نبوده است، ادامه داد: باید زمینه ای فراهم شود تا این رویداد بزرگ فرهنگی هنری بتواند سدی در مقابل آسیب های جریانات فکری تکفیری و سلفی باشد.

وی نقش استان اردبیل را در برگزاری این جشنواره کلیدی خواند و افزود: اردبیل مهد مدیحه سرایی کشور است و از همین رو می تواند نقش عمده ای در جشنواره های دهه کرامت و هفته فرهنگ رضوی ایفا کند.

جعفری از برگزاری کنگره بزرگداشت امامزاده صالح(ع) به میزبانی استان اردبیل در آینده نزدیک خبر داد و افزود: طبق صحبت های انجام شده این استان آماده برگزاری برنامه بزرگداشت برادر امام رضا(ع) است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا