گوناگون

برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر در کرمانشاه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی اکبر کرمی پیش از ظهر چهار شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته احیا، اظهار داشت: برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر، از اول ماه محرم و با عنوان کلی تذکر لسانی، پیام مهربانی و نظارت همگانی آغاز خواهد شد.

وی افزود: تشکیل ستاد هفته احیاء، برگزاری جلسات متعدد با مسئولان، تشکیل کمیته خبری، زمینه سازی برگزاری مسابقات تلویزیونی، برگزاری مسابقات ترنم، تذکر با همکاری اوقاف، اهدای بسته های فرهنگی با همکاری اداره تبلیغات، اعزام سخنرانان به مناطق مختلف و برگزاری جلسات اخلاق برای مدیران از جمله اقداماتی است که به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در کرمانشاه اجرا شده است.

کرمی در خصوص عناوین و برنامه های هفته مذکور در کرمانشاه، گفت: روز اول هفته احیا با عنوان فرهنگ حسینی، عزم ملی نامگذاری شده که همایش شوراهای مردمی در این روز برگزار و زنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز در مدارس به صدا در می آید.

وی افزود: روز دوم این هفته نیز با عنوان مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است که در این روز  یادواره حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) در مدارس پسرانه برگزار می شود، ضمن اینکه  گردهمایی اصحاب رسانه و تجلیل از رسانه‌های برتر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و گردهمایی ترویج فرهنگ نقد پذیری نیز برگزار می شود.

وی عنوان روز سوم را سبک زندگی، فرهنگ اسلامی عنوان کرد و گفت: تجمع بزرگ مردمی در سرسرای حضرت امام(ره) و نیز در کلیه شهرستان ها در این روز برگزار می شود.

کرمی با اشاره به نامگذاری روز چهارم با عنوان مبارزه با فساد، سلامت اداری، گفت: یادواره حضرت علی اکبر(ع) در مدارس پسرانه استان و برگزاری همایش سازمان های نظامی و قضایی از جمله برنامه های این روز است.

جانشین دبیر ستاد احیای استان کرمانشاه ادامه داد: روز پنجم با عنوان مقابله با تهاجم فرهنگی، جامعه نخبگان نامگذاری شده که برنامه هایی نظیر همایش سازمان ها و ادارات در این روز برگزار خواهد شد.

کرمی عنوان روز ششم را جامعه مهدوی، بیداری اسلامی عنوان کرد و افزود: در این روز پس از اقامه نماز جمعه، راهپیمایی و تجدید میثاق با بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر، امام حسین (ع) را خواهیم داشت.

وی نظارت همگانی، رسانه ها و تشکل های مردمی را عنوان روز هفتم اعلام کرد و یادآور شد: یادواره حضرت رقیه در مدارس دخترانه و برگزاری نشست بانوان با عنوان تبیین نقش بانوان در فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تجلیل از اعضای طرح یادآوران در این روز برگزار می شود.

سردار کرمی در پایان با اشاره به این که ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر از سال 72 آغاز به کار کرده گفت: برای اولین بار چارت ستاد تغییر کرده و در راس آن امور خانواده قرار گرفته همچنین دفتری برای رسیدگی به امور بانوان و خانواده راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این ستاد تاکنون توانسته با انتشار کتاب، 14 برنامه و برگزاری نمایشگاه گامی هر چند کوچک در راستای احیا امر به معروف و نهی از منکر بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا