گوناگون

بهتر است برای انتخاب ریاست دانشگاه‌ها مرکز دیگری غیر از دولت مشخص شود

2327508 238“محمدحسین یادگاری”در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم حرکت صحیح و پرشتاب علمی در کشور، اظهار داشت: نقشه علمی برای تمام دستگاه‌های کشور مشخص شده است که باید تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف این نقشه تلاش کنند.
 
وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که باید طبق منویات مقام معظم رهبری برنامه خود را تدوین و در پر کردن این جدول و نقشه علمی کشور نقش بسزایی را ایفا کند.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی با بیان اینکه چگونه باید این نقشه عملیاتی‌تر شود، اظهارداشت: تمامی دستگاه‌ها وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها و پ‍ژوهشگاه‌ها که دغدغه رشد جامعه را دارند، باید با هم منسجم شده و زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی شروع به کار کنند.
 
 وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید گذاشت دانشگاه‌ها گرفتار آسیب‌های ناشی از پیچ و خم‌های غلطِ عرصه سیاسی شوند، تصریح کرد: وقتی مراکز علمی و دانشگاه‌ها به  مسائل سیاسی چپ و راست بپردازند، از کار علمی عقب می‌افتند.

 یادگاری با بیان اینکه نباید با عوض شدن دولت‌ها ریاست دانشگاه‌ها عوض شوند، گفت: بهتر است که برای انتخاب ریاست دانشگاه‌ها مرکز دیگری غیر از دولت مشخص شود. 

رئیس سابق جهاد دانشگاهی در پایان خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم جریان علمی کشور دچار بیماری شود، بلکه با کمک همه برای پیشبرد اهداف علمی کشور تلاش کنیم.
 
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا