گوناگون

بهره برداری از یک معدن سنگ به نفع خانوده های زندانیان/ خیران برچسب منفی خانواده های زندانیان را پاک کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد احمدی شامگاه دوشنبه  در حاشیه مراسم جشن نسیم مهر در حمایت از خانواده های زندانیان گفت: مسئولین استان باید تلاش کنند حمایت های گسترده تری به انجمن حمایت از خانواده های زندانیان داشته باشند تا آسیب های اجتماعی تکرار نشود.

وی بابیان اینکه امروزه خیرین چندان رغبتی نسبت به کمک این انجمن ندارند، گفت: باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که تصور نامناسبی از یک خانواده زندانی در اذهان شکل نگیرد.

خیرین باید برچسب منفی را از پیشانی نام خانوادههای زندانیان پاک کنند

درادامه دادستان شیراز نیز در جمع خبر نگاران گفت: متاسفانه با توجه به آمار جمعیتی زندانیان استان، بیش از ۷۲ درصد آنان فاقد شغل هستند وعمد زندانیان  در گروه سنی  تا۳۰تا ۴۰ سال هستند که بر اثر جرائم سرقت ومواد مخدر   در زندان بسر می برند.

علی القاصی مهر اضافه کرد: متاسفانه با زندان افتادن افراد مجرم، خانواده آنها نیز از جامعه ترد می شوند و آسیب ها تکرار خواهد شود واز این رونیاز است که خیرین وهمچنین مسئولین توجه بیشتری به خانواده های زندانیان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جامعه خانواده های زندانیان رانیز مجرم می دانند، گفت: امروزه اغلب زندانیان بر اثر جرایم غیر عمد در زندان بسر می برند که نیاز است این ذهنیت اشتباه نسبت به خانواده های زندانیان از جامعه دور شود تا خیرین با انگیزه بیشتری به انجمن حمایت از خانواده های زندانیان کمک کنند.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۶۰۰ خانوده به آمار انجمن حمایت از زندانیان اضافه شده که نیاز است نیک اندیشان از آنها حمایتهای مالی داشته باشند.

دادستان شیراز با اشاره به روز نسیم مهرورزان گفت: هدف از ثبت این روز در تقویم بر این است که خانواده های زندانیان از سوی دستگاه های متولی وخیرین فراموش نشوند.

وی از خیرین وهمچنین مسئولین استان خواست با انجام تبلیغات مثبت،برچسب و نگرش منفی نسبت به خانوادهای زندانیان را پاک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا