Mihanpostپیشنهاد سردبیرنرم افزار کامپیوترنرم افزار موبایل و تبلت

بکاپ گیری خودکار تصاویر با ترفندهایی ساده در کامپیوتر

اگر شما نیز از آن دسته از افراد هستید که همیشه از پاک شدن اتفاقی عکس های خود ترس دارید این مطلب را دنبال کنید. در این مطلب بکاپ گیری خودکار تصاویر را با استفاده از ابزارهای ساده به شما آموزش خواهیم داد.بکاپ گیری خودکار تصاویر باعث خواهد شد تا دیگر هیچ نگرانی از بابت حذف شدن تصاویر خود نداشته باشید. در ادامه به معرفی سرویس هایی خواهیم پرداخت که دارای یک وب سایت و یا اپلیکیشن هستند و شما می توانید  بکاپ گیری خودکار تصاویر خود را به آنها بسپارید. پیشنهاد می کنم تا توضیحات مربوط به هر کدام از سرویس ها را مطالعه کرده و سپس مناسب ترین سرویس را برای خود انتخاب کنید.

Amazon Drive : کاربران Prime آمازون کوله‌باری از امکانات مختلف را دریافت می‌کنند. به عنوان نمونه، باید به دریافت ۵ گیگابایت فضا در آمازون درایو برای گرفتن بکاپ گیری خودکار تصاویر ، ویدیوها و دیگر انواع فایل‌ها اشاره کرد. وقتی Amazon Drive را در کامپیوتر نصب می‌کنید، می‌توانید فولدر مورد نظر برای همگام‌سازی با حساب کاربری خود را انتخاب کنید. گفتنی است آمازون دارای یک سرویس با نام پرایم فوتوز (Prime Photos) است که تنها برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس در دسترس بوده و بکاپ گیری خودکار تصاویر و انواع دیگر فایل‌ها در آن به صورت نامحدود ممکن است. از آنجایی که این سرویس به صورت یک برنامه جداگانه برای کامپیوتر در دسترس نیست، کاربران باید از همان Amazon Drive برای گرفتن بکاپ از عکس ها استفاده کنند. اگر جزو کاربرانی هستید که بیشتر از گوشی هوشمند و یا تبلت خود استفاده می‌کنید، بدون شک Prime Photos گزینه بهتری برای شماست.

بکاپ گیری خودکار تصاویر

فضای ذخیره سازی رایگان : ۵ گیگابایت (نیازمند به دریافت اشتراک Prime آمازون)

iCloud : هر محصول، سرویس و یا اپلیکیشنی که با « i » آغاز شود، به صورت واضح با شرکت اپل مرتبط است. خوشبختانه آی کلاد بر روی کامپیوتر نیز کار می‌کند. نصب نرم افزار کامپیوتر آن، به چند دقیقه زمان نیاز داشته و در انتها از کاربر می‌خواهد برای تکمیل فرآیند، سیستم را ری‌استارت کند. خوشبختانه یا متاسفانه iCloud حین نصب‌شدن، برخی دیگر از ابزارهای مرتبط با اپل را نیز نصب می‌کند، ابزارهایی که اغلب کاربران آن‌ها را بدون استفاده می‌دانند. اگرچه iCloud سرویس قدرتمند و بسیار مناسبی است، اما استفاده از آن تنها زمانی توصیه می‌شود که کاربر از دستگاه‌های اپل در کنار یک کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کند.

بکاپ گیری خودکار تصاویر

فضای ذخیره سازی رایگان : ۵ گیگابایت

Google Photos Desktop Uploader : حدود دو سالی است گوگل فوتوز به حجم انبوه سرویس‌های گوگل اضافه شده و هر کاربر تنها با ساخت یک حساب کاربری می‌تواند در کنار دیگر سرویس‌های ارزشمند گوگل به آن نیز دسترسی داشته باشد. تجمیع تمامی سرویس‌ها تحت یک حساب کاربری در کنار رایگان بودن، سبب شده Google Photos به ابزار پیشفرض بسیاری از کاربران برای بکاپ گیری خودکار تصاویر تبدیل شود. حین راه‌اندازی سرویس، Google Photos به کاربر اجازه می‌دهد از عکس‌ها و ویدیوهای موجود در کامپیوترهای واقع در مکان‌های مختلف (کامپیوتر رومیزی و دستگاه‌های متصل به آن، لپ تاپ و فولدر My Pictures) نسخه پشتیبانی تهیه کند. کاربر می‌تواند دیگر کامپیوترهای واقع در آن سوی جهان را نیز به منظور گرفتن بکاپ از عکس ها و ویدیوها به سرویش معرفی کند.

بکاپ گیری خودکار تصاویر

Google Photos دارای دو گزینه برای اندازه عکس است. با انتخاب گزینه «کیفیت بالا» (High quality)، حجم فایل در مقایسه با اندازه واقعی آن کم می‌شود، اما در عوض کاربر می‌تواند به میزان نامحدود تصویر آپلود کند. با انتخاب «اورجینال» (Original، تصویر در اندازه واقعی خود در سرویس آپلوده شده و به همان میزان از حجم باقی‌مانده کاربر کم می‌شود. از آنجایی که گوگل با سخاوتمندی تمام ۱۵ گیگابایت فضای رایگان برای گرفتن بکاپ از عکس ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم با انتخاب گزینه Original، تصاویر را در بهترین حالت ممکن ذخیره کنید.

نکته مهم اینجاست که با پر شدن این ۱۵ گیگابایت، کاربر می‌تواند یک حساب جدید دیگر در گوگل به صورت رایگان ایجاد کرده و مجددا ۱۵ گیگابایت حجم برای بکاپ گیری خودکار تصاویر و فایل‌های خود به دست بیاورد. اگر می‌خواهید تمامی فایل‌هایتان به صورت منسجم در یک حساب کاربری نگهداری شوند، می‌توانید با پرداخت ماهیانه ۱٫۹۹ دلار حجم خود را به ۱۰۰ گیگابایت و با پرداخت ماهیانه ۹٫۹۹ دلار حجم خود را به ۱ ترابایت افزایش دهید. یکی از مزایای اصلی Google Photos امکان دسترسی به آن در کنار دیگر سرویس‌ها، تنها با داشتن یک حساب کاربری در گوگل است، به همین دلیل کاربران می‌توانند عکس‌های خود را از طریق دستگاه‌های مختلف اعم از گوشی هوشمند، تبلت و دیگر دستگاه‌ها در این سرویس بارگذاری کنند.

فضای ذخیره سازی رایگان : ۱۵ گیگابایت (شامل گوگل درایو و جیمیل)

Photo Transfer App : نرم افزارها و ابزارهای زیادی برای ارسال تصاویر از یک دستگاه به دستگاهی دیگر وجود دارند. در این بین، نرم افزار Photo Transfer App تنها موردی است که قابلیت بکاپ گیری خودکار تصاویر نیز در آن فراهم شده است. در حالت پیشفرض، اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد در آن واحد، پنج فایل را به صورت رایگان جابه‌جا کند.

بکاپ گیری خودکار تصاویر

آپگرید به نسخه Pro (با پرداخت ۴٫۹۹ دلار)، این محدودیت را رفع کرده و قابلیت گرفتن بکاپ از عکس ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با کلیک بر روی آیکون تنظیمات در قسمت پایین سمت راست برنامه، می‌توان مسیر پوشه پشتیبان‌گیری را مشخص کرد. جابه‌جا کردن تصاویر بکاپ گرفته شده به اپلیکیشن Photo Transfer App در دیگر دستگاه‌‎ها، کار ساده‌ای بوده و با زدن دکمه Discover Devices در برنامه ممکن می‌شود. اپلیکیشن در ادامه تمامی دستگاه‌های متصل به همان شبکه را تشخیص داده و به کاربر اجازه می‌دهد تصاویر خود را جابه‌جا کند.

حین کار کردن با اپلیکیشن Photo Transfer App با مکث آن در تشخیص دستگاه‌ها روبه‌رو شدیم. در هر صورت، این برنامه را باید ابزاری مناسب برای گرفتن بکاپ از عکس ها در دستگاه‌های Amazon و مک دانست، چرا که بیشتر ابزارهای بکاپ گیری از تصاویر، از  این دستگاه‌ها پشتیبانی نمی‌کنند.

  فضای ذخیره سازی : مشخص نشده (نیازمند دریافت اشتراک)

Google Drive : اگر ترجیح می‌دهید به جای Google Photos از یک سرویس ذخیره‌سازی ابری استفاده کنید، بدون شک گوگل درایو بهترین انتخاب‌ پیش رو است. با نصب برنامه آن، ابزارهای معادل آفیس گوگل (Docs ،Sheets و Slides) نیز به کامپیوتر اضافه می‌شوند. برخلاف Google Photos، این سرویس تمامی تصاویر موجود در اکانت Google Drive را در داخل کامپیوتر دانلود می‌کند تا کاربر بتواند در کنار بکاپ گیری خودکار تصاویر ، به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. البته کاربر می‌تواند از بخش نوتیفیکیشن کامپیوتر، به گزینه Preferences دسترسی پیدا کرده و عکس‌های مورد نظر را برای دانلود شدن انتخاب کند. نصب پیشفرض اپلیکیشن Google Drive در تمامی گوشی های اندرویدی و امکان دسترسی به آن در کنار دیگر سرویس‌های گوگل تنها تحت یک حساب کاربری، Google Drive را به رقیبی سرسخت برای دیگر ابزارهای گرفتن بکاپ از عکس ها تبدیل می‌کنند.

بکاپ گیری خودکار تصاویر

 فضای ذخیره سازی رایگان : ۱۵ گیگابایت (شامل گوگل فوتوز و جیمیل)

Flickr Pro : اگرچه میزان محبوبیت Flickr در چند سال اخیر کاهش پیدا کرده است، اما هنوز به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای نمایش و بکاپ گیری خودکار تصاویرمحسوب می‌شود. با ثبت نام در وب سایت به صورت رایگان، حجم عظیم و باورنکردنی بالغ بر ۱ ترابایت برای بکاپ گیری از تصاویر دریافت خواهید کرد. فراموش نکنید باید تصاویر را از طریق وب سایت Flickr در حساب کاربری خود بارگذاری کنید.

بکاپ گیری خودکار تصاویر

برای بکاپ گیری خودکار تصاویر از طریق کامپیوتر، کاربر باید یک حساب Pro برای خود ایجاد کند که هزینه آن به صورت ماهیانه ۵٫۹۹ دلار و به صورت سالیانه ۴۹٫۹۹ دلار است. با ایجاد اکانت Pro کاربر می‌تواند ابزار Flickr با نام Desktop Auto-Uploadr را بر روی کامپیوترش نصب کرده و از این طریق حساب خود را مدیریت کند. با استفاده از سرویس پولی Flickr برای گرفتن بکاپ از عکس ها ، از شر تبلیغات آزاردهنده رها شده و یک ابزار آمارگیری حرفه‌ای دریافت می‌کنید. این آمارگیر، تعداد بازدید (از عکس‌های عمومی) را نمایش می‌دهد.

علاوه بر میزبانی از تصاویر کاربران، Flickr دارای قابلیت‌های کاربردی زیاد و رایگان دیگری است که به عنوان نمونه به کاربران اجازه می‌دهد تمامی تصاویر Flickr خود را دانلود کنند. این کار، وقتی کاربر می‌خواهد از تصاویر خود در محلی دیگر بکاپ تهیه کند، بسیار مفید است. این سرویس مکانی مناسب برای تمامی عکاسان خوش ذوق است. استفاده از Flickr در حالت عادی رایگان بوده و سرویس اشتراکی آن نیز هزینه کمی از کاربران طلب می‎‌کند.

فضای ذخیره سازی رایگان : ۱ ترابایت

Dropbox : دراپ باکس را باید یکی از نخستین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری دانست و به همین دلیل با وجود ارائه کمترین فضای ذخیره‌سازی رایگان، یک رقیب جدی برای دیگر سرویس‌های مشابه محسوب می‌شود. افزودن قابلیت‌های جدید به مرور زمان را باید از دیگر دلایل انتخاب Dropbox توسط کاربران برای بکاپ گیری خودکار تصاویر دانست. آیکون نوتیفیکیشن کامپیوتر آن، اطلاعیه‌ها و فایل‌های اخیر آپلود و یا ویرایش شده را در قالب یک لیست به نمایش می‌گذارد. کاربر می‌تواند لینک هر کدام از این فایل‌ها را کپی کرده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. در بخش Preferences، که امکان دسترسی به آن از طریق آیکون نوتیفیکیشن نیز وجود دارد، می‌توان قابلیت آپلود خودکار تصاویر، ویدیوها و اسکرین شات‌ها را فعال کرد. Dropbox را باید یک ابزار بدون نقص و فوق‌العاده دانست که تنها ایراد آن، حجم پایین ۲ گیگابایتی است.

بکاپ گیری خودکار تصاویر

فضای ذخیره سازی رایگان : ۲ گیگابایت

 

OneDrive : سرویس پیشفرض ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت، حین نصب ویندوز ۱۰ بر روی تمامی سیستم‌های کامپیوتری نصب می‌شود. حتی در نسخه‌های اولیه این سیستم عامل نیز کاربران می‌توانند برنامه وان درایو را به صورت جداگانه دریافت و نصب کنند. بر روی آیکون نوتیفیکیشن کامپیوتر (فلش رو به بالا واقع در گوشه سمت راست تسک‌بار شامل آیکون‌‎ها کوچک نرم افزارهای مختلف) کلیک راست کرده و سپس Settings را انتخاب کنید. در اینجا گزینه‌هایی را برای گرفتن بکاپ از عکس ها و ویدیوها در اکانت OneDrive به محض اتصال یک دستگاه به کامپیوتر مشاهده می‌کنید. در تب‌های این صفحه گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند. انتخاب فولدر مورد نظر برای بکاپ گیری از فایل‌های آن، ذخیره فایل‌های رسانه از دستگاه‌های متصل‌شده به کامپیوتر و ذخیره خودکار اسکرین شات در OneDrive را باید از جمله این گزینه‌ها دانست.

بکاپ گیری خودکار تصاویر

مایکروسافت اخیرا سرویس ذخیره‌سازی ابری خود را بهبود بخشیده است. اکنون در رابط کاربری اپلیکیشن عادی و اپلیکیشن تحت وب OneDrive، شاهد یک بخش جداگانه با عنوان Photos هستیم و تمامی تصاویر بکاپ گرفته شده به ترتیب تاریخ در این بخش به نمایش در می‌آیند. از آنجایی که با نصب جدیدترین نسخه ویندوز این ابزار را حاضر و آماده دریافت می‌کنید، بهتر است تا از ۵ گیگابایت فضای رایگان آن حتما استفاده کنید.

 فضای ذخیره سازی رایگان : ۵ گیگابایت

منبع   makeuseof

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا