گوناگون

بیمارستان مهدیشهر طلسم شده است!

رئیس شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر گفت: برای تکمیل و اتمام عملیات اجرایی ساخت بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) مهدی‌شهر به اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، علی عبدالحسینی در دیدار با عبدالرحمان رستمیان نماینده دامغان و نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که در دفتر امام جمعه مهدی‌شهر برگزار شد با اشاره به تاخیر در احداث بیمارستان این شهرستان، اظهار کرد: سال گذشته بیش از 18 میلیارد ریال اعتبار به احداث بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) مهدی‌شهر اختصاص یافت و امسال نیز 20 میلیارد ریال برای عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان پیش‌بینی شده است.

وی با انتقاد از کند بودن روند ساخت این بیمارستان، تصریح کرد: علاوه بر مردم شهرهای مهدیشهر، شهمیرزاد و درجزین، مردم روستاهای شهرستان مهدیشهر و روستاهای جنوب مازندران نیز برای درمان به بیمارستان این شهر مراجعه می‌کنند.

بیمارستان ولی‌عصر(عج) و پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی مکمل یکدیگرند

رئیس شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر با اشاره به پروژه در حال ساخت پژوهشکده علوم سلولی – ملکولی رویان(شعبه مهدی شهر) تصریح کرد: شعبه‌ای از پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی که از برندی بین‌المللی برخوردار است در شهرستان مهدی‌شهر در حال ساخت است که تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و فاز اول آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدالحسینی ادامه داد: بیمارستان ولی‌عصر(عج) مهدی‌شهر و پژوهشکده رویان این شهر می‌توانند مکمل هم بوده و مهدی‌شهر را به یک قطب در این بخش تبدیل کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر، در پایان با بیان این‌که از احداث تنها بیمارستان این شهر (بیمارستان 15 خرداد) که نزدیک به 40 تخت بیمارستانی دارد، حدود شش دهه می‌گذرد، یادآور شد: مسوولان و کادر درمانی این بیمارستان با تلاش مضاعف به بیماران شهرستان خدمات ارایه می‌دهند و همواره از بیش از 90 درصد تخت‌های این بیمارستان استفاده می‌شود.

وی با انتقاد از توزیع ناعادلانه امکانات بویژه در حوزه بهداشت و درمان، اضافه کرد: عمده وسایل و امکانات این بیمارستان خیرساز است و توسط خیرین و با مشارکت خود مردم تهیه شده است.

بیمارستان مهدیشهر طلسم شده است!

هم‌چنین حجت‌الاسلام علی سقاییان امام جمعه موقت مهدی‌شهر با انتقاد از روند کند احداث بیمارستان در حال ساخت این شهرستان، گفت: بیمارستان در حال ساخت مهدیشهر،گویا طلسم شده است.

وی با ابراز این عقیده که بی‌عدالتی زیبنده نظام مقدس اسلامی نیست، تصریح کرد: به نظر می‌رسد در احداث بیمارستان ولی‌عصر(عج) مهدی‌شهر سیاسی ‌کاری می‌شود.

سقاییان ادامه داد: امکانات درمانی موجود در شهرستان مهدی‌شهر عمدتا خیرساز است و دولت‌ها کمتر به این بخش در شهرستان مهدی‌شهر کمکی کرده‌اند و این زیبنده نظام اسلامی نیست.

ازدیاد بیماران دیالیزی در مهدی‌شهر

وی با اشاره به نبود امکانات درمانی در بیمارستان 15 خرداد مهدی‌شهر افزود: این بیمارستان تاکنون دوبار مرمت و بازسازی شده و دیگر توان پوشش حجم مراجعه کنندگان را ندارد.

امام جمعه موقت مهدی‌شهر، با اشاره به تعدد برخی بیماران خاص در این شهرستان گفت: در این شهرستان به دلایلی که کاری روی آن انجام نشده بیماران دیالیزی بسیارند و انتظار داریم که مسوولان به این مهم توجه ویژه کنند و امکاناتی برای این بیماران در این شهرستان فراهم کنند.

در ادامه دکتر عبدالرحمان رستمیان نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اذعان به این‌که در دولت یازدهم فعالیت‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در این دولت، به استانداردهای درمانی و بهداشتی در کشورهای توسعه یافته نزدیک می‌شویم.

از نظر بهداشت و درمان در وضعیت مطلوبی هستیم

وی با بیان این‌که در گذشته وضعیت بهداشت و درمان در کشور به گونه‌ای بود که ما شرمنده مردم بودیم، اظهار کرد: پیش از این پیدا کردن همه اقلام دارویی برای بیماران سخت بود و آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های ما مشکلات جدی داشتند و از طرفی هزینه بالای درمان بر دوش مردم سنگینی می‌کرد.

رستمیان اضافه کرد: خوشبختانه با اجرای طرح بیمه همگانی و اصلاح نظام سلامت در دولت یازدهم امروز وضعیت این بخش رو به بهبود است و در شرایط مطلوبی قرار داریم.

نماینده مردم دامغان، با بیان این‌که مردم در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته 100 و یا حداقل 98 درصد تحت پوشش بیمه هستند، افزود: با وجود این‌که در کشور ما بالغ بر 10 درصد مردم تحت پوشش بیمه نبودند امروزه ما نیز به شاخص‌های جهانی نزدیک شدیم و با تلاش بیشتر می‌توانیم وضعیت بهتری هم پیدا کنیم و خوشبختانه دولت و مجلس نیز در این بخش همت و تلاش جدی دارند.

وی با اشاره به اهمیت بخش بهداشت و درمان، یادآور شد: از قضا یکی از شاخص‌هایی که می‌توان از طریق آن میزان عدالت اجتماعی را در جامعه سنجید همین بخش بهداشت و درمان است.

همه ایرانیان بیمه می‌شوند

رستمیان با بیان این‌که افزایش خدمات درمانی به مردم از دغدغه‌های نظام است به ضرورت بیمه همگانی اشاره و تصریح کرد: پیشنهاد ما در مجلس این است که همه آحاد مردم تحت پوشش بیمه قرار گیرند و حتی آنهایی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند، حق بیمه آنها توسط وزارت رفاه تامین شود، چرا که خیلی از مردم که توانایی کمتری دارند نمی‌توانند به نهادهایی نظیر کمیته امداد، بهزیستی و واحدهایی که در بیمارستان‌های دولتی به این مهم اختصاص یافته مراجعه کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم افزود: این طرح در بودجه هم پیش‌بینی شده و اگر به تصویب برسد همه مردم بیمه می‌شوند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه به مشکل زیرمیزی در برخی بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: این وضعیت زیبنده کشور ما نیست. البته این مشکل مرتفع شده و امروزه کمتر از گذشته شاهد زیرمیزی هستیم. به هر حال اگر ما نتوانیم جلوی زیرمیزی را بگیریم بدون تردید به رسالت و وظیفه خود به درستی عمل نکرده‌ایم، لذا باید با جدیت بیشتری تلاش کنیم، اگر چه این معضل بیشتر در شهرهای بزرگ وجود دارد و خوشبختانه امروزه در شهرستان‌ها کمتر با این پدیده شوم مواجهیم.

باید قیمت‌ها در بخش درمان واقعی شود

به گزارش ایسنا، دکتر رستمیان با بیان این‌که باید قیمت‌ها در بخش درمان واقعی شود، ادامه داد: اگر می‌خواهیم این مشکل ریشه‌کن شود باید تعرفه‌ها را بروز کرده و هر سال آن را افزایش دهیم.

وی گفت: متاسفانه تاکنون روند به گونه‌ای بوده که پزشک به خاطر این‌که تعرفه‌ها تغییر نکرده فشار را به دوش بیمار گذاشته و از وی زیرمیزی گرفته، در حالی که جامعه پزشکان اگر از وضعیتی ناراضی‌اند باید از مجاری قانونی اقدام کنند نه این‌که روش نادرست دریافت پول غیرقانونی و زیرمیزی را در پیش بگیرند.

عدم توزیع عادلانه پزشک و تخت‌های بیمارستانی
امروزه کادر درمانی علاقه‌مند به ماندن در روستاها شدند

این نماینده مردم در مجلس، با بیان این‌که هنوز عدالت اجتماعی در توزیع پزشک، تخت‌های بیمارستانی، خدمات و… وجود ندارد، افزود: با این وجود در یکی دو سال اخیر کارهای خوبی صورت گرفته و خوشبختانه در وضعیت رو به رشدی هستیم.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر و امید گفت: پیش از این پزشک‌ها در روستاها نمی‌ماندند اما خوشبختانه با تغییر قراردادها، امروزه کادر درمانی علاقه‌مند به ماندن در روستاها و مناطق محروم شدند.

رستمیان با اظهار رضایت از وضعیت فعلی پوشش دارویی در کشور، گفت: متاسفانه ما در بخش آموزش عالی عملکرد خوبی نداشته‌ایم، به طوری که امروزه با مشکل نیروی پرستار در کشور مواجهیم. از طرفی در برخی رشته‌ها با ازدیاد نیرو مواجهیم و لذا جوانان بعد از اتمام دانشگاه بیکار می‌مانند.

کشور حداقل به 15 هزار پرستار نیاز دارد

وی با بیان این‌که کشور حداقل به 15 هزار پرستار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: قطعا در سال آینده نیز با مشکل کمبود پرستار روبرو خواهیم بود. البته خوشبختانه پیش‌بینی‌هایی در این خصوص انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که باید فضای درمانی در اختیار همه مردم در همه شهرستان‌ها باشد، خواستار تکمیل و تسریع در ساخت پروژه‌های در دست ساخت بویژه‌ در مناطق محروم و شهرستان‌ها شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا