گوناگون

تامین اجتماعی بابل یکهزار و 700 کشاورز را بیمه کرد

81232781 5815179

ˈ عزیزالله محمودی عالمی ˈ روز پنجشنبه در بازدید نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از تامین اجتماعی این شهرستان پیش بینی کرد که تا پایان امسال آمار کشاورزان بیمه شده در تامین اجتماعی بابل به چهار هزار نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به این مطلب که کشاورزان تاکنون از خدمات بیمه ای تامین اجتماعی برخوردار نبودند ، گفت : با عنایت دولت یازدهم و تصویب مجلس شورای اسلامی ارائه خدمات بیمه ای از سوی تامین اجتماعی به کشاورزان امکان پذیر شد.

استفاده کشاورزان از بیمه تامین اجتماعی در قالب لایحه بودجه سال جاری به تصویب مجلس رسید که بر اساس آن کشاورزان تنها با پرداخت هفت درصد حق بیمه زیر پوشش قرار می گیرند.

20 درصد از حق بیمه تامین اجتماعی برای کشاورزان را دولت پرداخت می کند.

کشاورزان برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی باید ابتدا زیر پوشش نظام صنفی کشاورزی قرار گیرند و از آنجا برای برخورداری از خدمات بیمه ای به تامین اجتماعی معرفی شوند.

رییس اداره تامین اجتماعی بابل همچنین از طلب 70 میلیارد ریالی این اداره از کارفریان شهرستان خبر داد.

وی گفت : در حال حاضر تامین اجتماعی بابل ماهانه 90 میلیارد ریال حق بیمه دریافت و در مقابل 80 میلیارد ریال بابت تعهدات کوتاه مدت بیمه ای به بیمه شدگان پرداخت می کند.

او افراد زیر پوشش تامین اجتماعی در شهرستان بابل را 65 هزار نفر اعلام کرد و افزود : بیمه 37 هزار نفر از این تعداد اجباری است.

محمودی یکی از مشکلات تامین اجتماعی در بابل را ˈ فرار بیمه ای ˈ کارفرمایان برشمرد و توضیح داد : برخی از کارفرمایان برای این که حق بیمه نپردازند ، کارگران خود را بیمه نمی کنند.

وی گفت : این اقدام کارفرمایان سبب ضایع شدن حقوق کارگران می شود.

نماینده مردم بابل در مجلس هم در این بازدید به نبود بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان اشاره کرد و گفت : ساختمان پلی کلینیک تامین اجتماعی بابل در آینده نزدیک تجهیز و نوسازی می شود تا بتواند بخشی از مشکلات نبود بیمارستان را رفع کند.

ˈ حسین نیازآذری ˈ افزود : یکهزار و 500 متر زمین هم توسط یک فرد خیر در امیرکلا اهدا شده که ساخت ساختمان شعبه دو و درمانگاه شبانه روزی در آن در دستور کار قرار دارد.ک/2

7328/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا