گوناگون

تاکید استاندار ایلام بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها توسط پلیس

استاندار ایلام گفت: پلیس باید از ظرفیت رسانه‌ها، آموزش و پروش و سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش جرائم استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه ایلام، محمدرضا مروارید به مناسبت اولین روز از هفته ناجا، اظهار کرد: نیروی انتظامی استان در سال گذشته با توجه به بازرسی‌های که به عمل آمده در همه زمینه‌ها رتبه قابل قبولی داشته و امسال هم در شش ماهه گذشته اقدامات بسیار خوبی برای تامین امنیت شهروندان انجام داده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید هم مردمی و هم مقتدر باشد، افزود: این نیرو علاوه بر تامین نظم و امنیت باید مردمی هم باشد که این مهم کار پیچیده‌ای است و نیاز به انجام کارهای تخصصی دارد، نیروی انتظامی تاکنون توانسته در این زمینه به خوبی عمل کند.

مروارید ادامه داد: هماهنگی خوبی در استان در بین دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی وجود دارد و با وجود داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و وقوع ناامنی‌های متعدد در آن کشور، تاکنون تکفیری‌ها جرات تعرض به این مرز را نداشته‌اند که این مرهون تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های متولی تامین امنیت بوده است.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه با تمام توان آماده دفاع از مرزها و پاسداری از خون شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه تکنولوژی، اگر پلیس می‌خواهد به کار خود ادامه دهد و کارآمد باشد باید به پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز مجهز شود.

وی با بیان اینکه پلیس باید از ظرفیت رسانه‌ها، آموزش و پروش و سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش جرائم استفاده کند، تصریح کرد: امنیت زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه بوده لذا نیروی انتظامی در این راستا نقش کلیدی بر عهده دارد.

مدیریت جهادی ، رمز کارآمدی

سردار علی دولتی- فرمانده انتظامی استان ایلام- نیز در این مراسم، اظهار کرد: اهداف باید با مدیریت جهادی پیش برود و جلب اعتماد عمومی باید از اولویت‌های پلیس باشد و اگر اقتدار پلیس بدون کارآمدی باشد قطعا این دستگاه دچار چالش خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال 700 برنامه در هفته نیروی انتظامی در استان انجام می‌شود که حدود 450 برنامه آن فرهنگی است تا گامی در راستای رفع مشکلات اجتماعی و کاهش آسیب‌ها برداشته شود چون تاثیرگذاری کار فرهنگی به مراتب بیشتر از روش‌های دیگر است.

دولتی از دستگیری 820 نفر خرده فروش و عمده فروش مدار مخدر در استان خبر داد و افزود: استان ایلام در شش ماهه‌ی اول امسال در زمینه کاهش تلفات ناشی از تصادف نسبت به نرخ کشوری کمترین آمار را داشته است.

فرمانده انتظامی استان کاهش 17 درصدی و افزایش 79 درصدی کشف سرقت، کاهش 25 درصدی تجاوز به عنف، کاهش دو درصدی چاقوکشی، افزایش هشت درصدی برخورد با خرده فروشان و 148 درصدی برخورد با عمده فروشان مواد، افزایش 30 درصدی برخورد با اراذل و اوباش، 132 درصدی برخورد با مخلان نظم و امنیت را از اقدامات پلیس استان در شش ماهه امسال عنوان کرد.

وی از کاهش 19 درصدی قتل‌ نسبت به مدت مشابه سال قبل و کشف 17 فقره قتل سنوات گذشته در امسال خبر داد و گفت: کاهش قتل‌ها راهکار انتظامی ندارند و باید در زمینه فرهنگی کار شود چرا که اکثر قتل‌های به وقوع پیوسته در استان خانوادگی، نظیر برادرکشی، مادرکشی و پدرکشی است.

دولتی میانگین تماس‌های روزانه با 110 را 250 مورد عنوان و خاطرنشان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 96 درصد ماموریت‌های پلیس 110 حضور در صحنه بوده است، تصریح کرد: چهار درصد ماموریت‌ها با تاخیر صورت گرفته که آن هم به علت حجم بالای کار در این حوزه بوده است.

دولتی افزایش 20 درصدی تقدیر و تشکر از اقدامات، 10 درصدی انتقادات و افزایش پاسخگویی 101 درصدی به مردم از طریق 197 را از دیگر اقدامات پلیس طی امسال بیان کرد.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: پاسگاه بدره، ساختمان اداری گذرنامه مهران، سالن آمفی تئاتر، زمین چمن مصنوعی ورزشی ستاد استان از طرح‌های عمرانی انتظامی است که در طول هفته به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا