گوناگون

تا کنون230میلیارد ریال اعتبارات طرح توسعه کشاورزی به خراسان رضوی ابلاغ شده است

81209242 5774647

ˈمحمد رضا اورانی ˈروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این رقم فقط قسمتی از سهم استان از کل اعتبار 15 هزار و 500 میلیارد ریالی اختصاص یافته به این بخش می باشد.

وی اظهار کرد : تا کنون با عاملیت بانک کشاورزی 171 میلیارد ریال و از طریق بانک رفاه 66 میلیارد ریال به استان ابلاغ شده اما هنوز در بانک های سپه ، پست بانک، توسعه تعاون ، سینا و صندوق حمایت از توسعه کشاورزی سهم استان ابلاغ نشده است.

وی گفت : تا 15 تیرماه به طور قطع وضعیت این اعتبارات و سهم استان در این بانک ها تعیین تکلیف می شود.

وی با بیان اینکه تخصیص این اعتبارات بر اساس طرح های اولویت دار می باشد و هم اینک حجم قابل توجهی از طرح های مصوب از سال گذشته در بانک ها داریم که مقرر شده امسال توسط بخش های فنی ضرورت ، اهمیت و توجیه طرح های موجود در بانک ها پالایش مجددی شود.

وی اظهار کرد : امسال بر خلاف پارسال ابلاغ این اعتبارات در زمان مناسب و به موقع آن انجام شد و ما حدود 10 ماه فرصت داریم طرح های مهم و افراد توانمند را شناسایی و تخصیص ها انجام شود در حالی که پارسال به دلیل عدم ارایه به موقع لایحه بودجه طی سال قبل از آن اعتبارات هم دیر ابلاغ گردید و از زمان ابلاغ تنها حدود 50 روز برای جذب تسهیلات فرصت بود.

وی ادامه داد : در ابلاغ تسهیلات امسال دو رویکرد وجود دارد ، نخست مناطق توسعه یافته و برخوردار که سود و کارمزد طرح های کشاورزی 15 درصد ، سهم آورده متقاضی 20 درصد و مدت بازپرداخت هشت سال دیده شده که این سود در صنایع کشاورزی 16 درصد محاسبه شده است.

وی گفت : کف پرداخت تسهیلات برای اشخاص حقیقی سه میلیارد ریال و حقوقی پنج تا 30 میلیارد ریال تعیین شده است.

اورانی افزود : نرخ سود این تسهیلات برای مناطق کمتر توسعه یافته و محروم برای طرح های کشاورزی 11 درصد و صنایع کشاورزی 12 درصد و سهم آورده متقاضی 15 درصد تعیین شده ضمن آنکه بازپرداخت وام ها 10ساله می باشد.

ه گفته وی ، کف تسهیلات پرداختی برای اشخاص حقیقی هم در این مناطق یک میلیارد ریال و برای حقوقی دو میلیارد ریال تعیین شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در فرصت موجود طی بازنگری در طرح ها، تخصیص این تسهیلات به طرح ها به بهترین نحو ممکن با کارآیی بالا صورت گیرد.

2713/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا