گوناگون

تحلیل دیلی‌تلگراف‌ درباره توافق‌ ایران و غرب

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در گزارشی نوشت که عدم حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای با ایران و کارشکنی در آن اوضاع منطقه را وخیم‌تر می‌کند.

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در گزارشی نوشت که عدم حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای با ایران و کارشکنی در آن اوضاع منطقه را وخیم‌تر می‌کند.

روزنامه «دیلی تلگراف» در تحلیلی در زمینه آغاز مذاکرات وین۶ می‌نویسد: در حالی‌که تیم مذاکره کنندگان هسته‌ای برای دور پایانی مذاکرات به وین رفتند تا به توافق تاریخی تا ۲۰ جولای دست یابند، ایران و آمریکا از روز گذشته تلاش می‌کنند عواقب شکست احتمالی در مذاکرات هسته‌ای را به گرد هم بیندازند.

بنابراین گزارش، در حالی که گفت‌وگوها به مراحل پایانی می‌رسند وضعیت هم برای ایران و هم غرب بحرانی‌تر می‌شود. دیلی تلگراف در توجیه این مطلب می‌نویسد: ایران از یک سو به‌خاطر تحریم‌ها و داد و ستد کم دچار مشکل است و از سوی دیگر قدرت‌های غربی نیز در صورت شکست در حل مسالمت‌آمیز برنامه‌های هسته‌ای ایران با افزایش ناامنی که هم اکنون از عراق تا سوریه را در برگرفته است، مواجه خواهند شد.

به نوشته دیلی تلگراف، در عین حال یک مقام آمریکایی از تلاش واشنگتن برای کاستن اختلاف‌ها بین دو طرف درگیر مذاکرات خبر داد. «بن رودز»، مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت:«امیدواریم که بتوانیم به پیشرفتی برسیم و با پیشبرد راه حلی جامع فاصله‌ها را کم کنیم. البته ایران باید گام‌های بیشتری بردارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا