گوناگون

شهیدپژوهی توسط دانش آموزان در مدارس خراسان رضوی انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد حسینی قبل از ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی همزمان با گرامیداشت روزجانباز، اظهار داشت: ذهن دانش آموزان باید به سمت پژوهش در ثبت دلاوریهای هشت سال دفاع مقدس هدایت می‌شود.

وی تصریح کرد: نمازپژوهی، جانبازپژوهی و جنگ پژوهی از موضوعاتی است که نسل امروز برای شناخت فرهنگ کشورش بایستی در کنار منابع درسی آموزش ببیند.

وی با بیان این که دنیای مجازی دنیای سوم جهان امروز ماست، ابراز داشت:این دنیا حریم و مرز نداشته و آسیبها و لغزندگی های بسیاری جوانان ما را تهدید می کند.

وی با اشاره به این که آشنایی با ارزشهای انقلاب برای این نسل بسیار مهم است، عنوان کرد: اکنون بیش از همانند سازی نوجوانان و جوانان با این ارزشها به توانمند سازی آنان نیازمندیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، افزود: ستاد شاهد استان محلی برای ایجاد تحول و دگرگونی در باز آفرینی موضوعات ایثار و شهادت است.

حسینی بر همکاری بنیاد شهید و آموزش و پرورش در این خصوص تاکید وبا استناد بر این گفته وزیر که آموزش و پرورش فراوزارتخانه است، ابراز داشت: تعلیم و تربیت اسلامی بر مبنای فرهنگ اصیل ایثار و شهادت می تواند دانش آموزان را برای فردایی بهتر رهنمون سازد.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز به مدیرکل ایثارگر بنیاد شهید، یادآور شد: آموزش و پرورش استان، بیش از 3 هزار جانباز معلم و 280 شهید معلم دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش اذعان داشت: کشور با وجود 40 هزار دانش آموز و معلم شهید، رسالتی سنگین بر دوش نظام تعلیم و تربیت گذاشته و آن پیشبرد ادامه مسیر رشادتها و ایثارگریهای عزیزانی است که ایران مدیون آنهاست.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی نیز در این دیدار با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل این روز را به مدیرکل ایثارگر آموزش و پرورش خراسان رضوی تهنیت گفت و افزود: همکاری شما در ستاد شاهد نشانگر تجربه و ایمان مسوول تعلیم و تربیت استان است.

عابدین عابدین مقدم اظهار داشت: بیش از70 هزار ایثارگردر این استان وجود دارد که از آن میان، خطه خورشید به 18 هزار شهید، 50 هزار جانباز و بیش از 3هزار آزاده خود افتخار می کند.

وی بر درگیر کردن جامعه دانش آموزی استان به موضوع ایثار و شهادت تاکید و افزود: حضور جمعی دانش آموزان، پایداری اطلاعات را فراهم می آورد.

وی توصیه کرد: با تشکیل کمیته ای مشترک بین بنیاد شهید و آموزش و پرورش، دانش آموزان مقطع متوسطه با سرگذشت موضوعی شهیدان، جانبازان و آزادگان آشنا وپژوهش نمایند.

عابدین مقدم با اشاره به این که به ازای هر شهید چهار دانش آموز متوسطه داریم، بیان داشت: نسل آینده ابتدا با پژوهش بر سرگذشت شهیدان خانواده و فامیل و آن گاه محله و شهر، می توانند فرهنگ شهادت را زنده نگه دارند.

وی استفاده از خروجی های این تحقیقات را برای جامعه مفید دانست و عنوان کرد: با این فرایند، آسیبها شناسایی می شود، معلمان بهره می برند و حتی می شود این طرحها و از جمله طرح ترویج ایثار و شهادت را در کشور ملی ساخت.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی پردازش فرهنگ شهادت و ایثار در درس نگارش و پژوهش دانش آموزان را نیز مورد تاکید قرارداد.

در ادامه مشاور مدیرکل آموزش و پرورش نیزبا بیان انفاق جان و نفس به عنوان بهترین بخشش در راه خدا، خطاب به مدیرکل بنیاد شهید گفت: شما جانبازی هستید که دوران اسارت را نیز در کارنامه دلاوری خود دارید.

حجه الاسلام علی اکبر طاهری تشکیل گروههای محلی برای شناسایی فداکاریهای شهدای محله و شهر را به این بنیاد پیشنهاد کرد.

گفتنی است: در این جلسه تشکیل کمیته مشترک آموزش و پرورش و بنیاد شهید برای تجربه گردانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس استان، عنوان و برای تصویب و اجرا به ستاد شاهد ارجاع شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا