گوناگون

نتیجه ارزیابی طرحهای کلان ملی تا 15 روز آینده اعلام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابویی اردکان قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف در همنشست طرح های کلان ملی، پژوهش و فناوری علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آخرین وضعیت طرح های کلان که فراخوان آن از سال 1389 شروع شده بود در این همنشست اعلام شد.

وی افزود: در حال حاضر نقشه راه 50 درصد طرح ها تهیه شده است که بقیه این طرح ها باید مراحل تصویب را طی کنند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: تا 15 روز آینده کارگروه های 7 نفره فعالیت خود را برای ارزیابی طرح های کلان ملی آغاز می کنند.

وی در خصوص مابقی 50 درصد طرح های تکمیل نشده گفت: این طرح ها باید طی مراحلی بتوانند نقشه راه خود را تعیین کنند که در حوزه فناوری های نرم تا کنون نقشه راه تهیه نشده است به دلیل اینکه از لحاظ روش و متد انجام برای این طرح ها مشکلاتی دارند ولی در طرح هایی که فناوری سخت هستند راحت تر می توان نقشه راه داشت.

وی همچنین افزود: امروزه شیوه بررسی نقشه راه فناوری ها در حوزه نرم از جمله علوم انسانی صورت می گیرد که در حال بررسی شیوه نامه برای تعیین نقشه راه این طرح ها هستیم.

ابویی اردکان افزود: در سال گذشته ردیف اختصاصی طرح های کلان ملی در مجلس مصوب شد و برای آن 42 میلیارد تومان اعتبار داده شد که برای اجرای این طرح ها کافی نیست.

وی گفت: طبق مصوبه شورای عتف 50 درصد طرح های کلان از طریق دستگاه های اجرایی است که در حدود 800 میلیارد تومان است و بقیه این بودجه از طریق دبیرخانه صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا