گوناگون

تعاونی ها باید برای بقا و رقابت استانداردها را رعایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدزاده قبل از ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی مدیران تعاونی های شهرستان شبستر با حضور معاون امور تعاون ورزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب اظهار داشت: سرمایه و سرمایه گذاری برای بقا جامعه ضروری است و باید زمینه را برای فعالیت بیشتر تعاونی ها در امر تولید فراهم کنیم.

وی تعاون اسلامی را الگوی مناسبی برای فعالیت اقتصادی دانست و گفت: تعاون ریشه قرآنی دارد و یکی از توصیه های معصومین، توجه به بحث تعاون در هر کاری است.

محمدزاده با بیان اینکه با ایجاد تعاونی هم مسئله بیکاری حل می شود و هم از انباشت سرمایه توسط افراد قلیل جلوگیری می شود، اظهارکرد: باید به بخش تعاون نگاه جامعی داشته باشیم چرا که توسعه تعاونی ها خدمت به جامعه و توسعه کشور است.

در ادامه این نشست نماینده مردم شبستر در مجلس با بیان اینکه امروز بسیج اقتصادی کشور تعاونی ها هستند، ادامه داد: باید از وجهه مردمی بودن تعاونی ها برای شکوفایی اقتصاد کشور بیشتر بهره ببریم.

علی علیلو افزود: اقتصاد ما در این شرایط به سمت اقتصاد مقاومتی سوق یافته که در این راستا باید به بخش تعاون بیشترین بها را بدهیم.

وی همچنین ادامه داد: سهم تعاونی در اقتصاد ملی طبق قانون اساسی باید 25 درصد باشد که هم اکنون حداکثر سهم تعاونی در اقتصاد ملی حدود چهار درصد است.

علیلو اقتصاد مقاومتی را تنها نسخه درمان مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی دو رکن اساسی دارد و آن مردمی بودن و بر پایه تعاون بنا شدن است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برنامه پنجم در دولت گذشته بخوبی اجرا نشد، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید نگاه مثبتی به امر تعاونی دارد و انتظار داریم تحولی در تعاونی ها ایجاد کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تعداد تعاونی های شهرستان را 190 تعاونی اعلام کرد و گفت: از این تعداد 90 تعاونی غیر فعال است که نبود حمایت از آنها مهمترین علت تعطیلی تعاونی هاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا