گوناگون

تغییر شماره تلفن های آذربایجان غربی و سردرگمی مشترکین

81221774 5796550

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح ملی هم کدسازی تلفن ثابت آذربایجان غربی که از ساعت 22 روز چهارشنبه چهارم تیرماه جاری در سطح استان به اجرا گذاشته شده است مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است.

شرکت مخابرات آذربایجان غربی هرچند که در این زمینه اطلاع رسانی کرده ولی این اطلاع رسانی کافی نبوده و موجب بروز مشکلاتی نه تنها برای مردم، بلکه ادارات و دستگاه های ذیربط و بویژه خدمات رسان شده است.

به نظر می رسد اعلام تغییر کد استان از 0441 به 044 و هشت رقمی شدن کلیه تلفن های ثابت مشترکین استان به هیچ عنوان کافی نیست و نیاز به اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه است.

هرچند که شرکت مخابرات اعلام کرده است که مشترکین می توانند از طریق تماس با سامانه گویای 3131 و یا با مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان به آدرس www.tcwa.ir از شماره های جدید اطلاع پیدا کنند ولی عملا همه مشترکین به این سایت دسترسی نداشته و تماس با شماره 3131 نیز در بیشتر اوقات با ترافیک مواجه بوده و یا با اعلام اینکه شماره اعلام شده اشتباه است کمکی به مشترکین سردرگم نمی کند.

اگرچه از سوی شرکت مخابرات اعلام شده است که به تمامی شماره تلفن های هفت رقمی یک شماره اضافه و به هشت رقمی تبدیل شده اند ولی علاوه بر اضافه شدن این شماره تلفن ها در پاره ای از شهرستانها دو رقم نخست آنها نیز تغییراتی یافته که این امر نیاز به اطلاع رسانی دقیق تر است.

شماره تلفن شهرستان تکاب علاوه بر اضافه شدن عدد 4 به ابتدای آن دو رقم بعدی آن نیز از 52 به 55 تغییر یافته است که در شماری از شهرها این تغییرات دیده می شود.

نکته جالب در این زمینه این امر است که شرکت مخابرات استان با وجود گذشت پنج روز از این تغییرات، شماره های خود را نیز در سایت اصلی این شرکت هنوز تغییر نداده است.

تماس خبرنگار ایرنا با شماره تلفن 3454545 روابط عمومی شرکت مخابرات استان که در بخش ˈارتباط با ماˈ این سایت درج شده است و جالب اینکه تغییر هم داده نشده نیز نتیجه ای دربر نداشته است.

در بخش دیگری از سایت شرکت مخابرات، بخشی با عنوان طرح ملی هم کدسازی تلفن ثابت استان آذربایجان غربی و سامانه اعلام آن وجود دارد که با ورود به آن این بخش نیز با کمال تعجب با مشکل فنی همراه است.

در بخش دیگری نیز در این سایت با عنوان ˈدریافت فایل تغیییرات شماره تلفن هاˈ وجود دارد که دسترسی به آن نیز تنها برای سیستم های (windows7 ) قابل دسترسی بوده و رایانه هایی با سیستم های xp قادر به دریافت این فایل ها نیستند.

اما آنچه که می توان در اینجا نیز مورد انتقاد قرار داد عدم آگاهی کامل اپراتورهای 118 شهرهای مختلف استان است از تغییرات شماره تلفن ها در شهرهای مختلف است که مشکلات مردم را دوچندان کرده است.

علاوه بر شماره تلفن های شهری تغییر شماره تلفن های روستایی نیز مشکلات عدیده ای برای روستاییان بوجود آورده و هنوز شمار زیادی از روستاییان شماره جدید تلفن های ثابت خود را نمی دانند.

بطور مثال شماره تلفن یکی از روستاهای مهاباد که چهار رقم نخست شماره آن 3463 بود هم اکنون به 2512 تغییر یافته است که این امر نیز توسط شرکت مخابرات اعلام نشده است.

امید است شرکت مخابرات در تغییراتی به این وسعت در شماره تلفن های ثابت با اطلاع رسانی دقیق و به روز از بروز مشکلات مختلف نه تنها برای ساکنان آذربایجان غربی بلکه به دیگر هموطنانی که اقدام به تماس با این استان می کنند نیز توجه بیشتری کند.

گزارش از: منوچهر صمدی

584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا