گوناگون

تلاش روحانیون اهل سنت زاهدان برای لبیک به پیام رهبر انقلاب

برخی از علمای اهل سنت در زاهدان پس از سخنرانی رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام(ره) در چهاردهم خرداد، تصمیم گرفته اند حرکت جدیدی برای فراهم کردن زمینه های وحدت اهل تسنن و تشیع آغاز کنند.

به گزارش «تابناک»، برخی از روحانیون و مولوی های زاهدان، ضمن استقبال از فرمایش های رهبری که فرمودند باید توجه همگان به دشمن اصلی باشد، نشستی تشکیل داده اند تا راهکارهای همکاری با علمای شیعه را که خواستار وحدت مسلمین هستند، بررسی کنند.

بر پایه این گزارش، رخدادهای تلخی که در جهان اسلام اتفاق افتاده، باعث شده این عده از روحانیون اهل تسنن به تبع روحانیون شیعه و در رأس همه آنان رهبر انقلاب، با یکدیگر هم قسم شوند تا رسیدن به هدف نهایی که همانا وحدت است، دست از کار نکشند؛ هرچند چنین نشستی خود مقدمه ای برای یک حرکت بزرگ است، به خودی خود، حرکت مثبتی است و باید با استقبال روبه رو شود.

ذکر این مهم لازم است که رهبر انقلاب در سخنرانی خود در سالروز رحلت حضرت امام(ره) در حرم مطهر، ضمن برشمردن چالش های نظام اسلامی، از دست دادن انسجام داخلی بین گروه های مختلف و شناسایی نشدن دقیق دوست و دشمن و دشمن اصلی و دشمن فرعی را یکی از مسائل مهم دانستند و گفتند: چالش درونی برای ملت ما، برادران و خواهران عزیز، عبارت است از اینکه روحیه و جهت نهضت امام بزرگوار را از نظر دور بداریم و فراموش کنیم و آن را از دست دهیم؛ این بزرگترین خطر است. در شناخت دشمنمان اشتباه کنیم، در شناخت دوستمان اشتباه کنیم، جبهه دشمن و دوست را با هم مخلوط کنیم، نفهمیم دشمن کیست، دوست کیست یا در شناخت دشمن اصلی و فرعی اشتباه کنیم، این هم خطر است.

توجه داشته باشند برادران عزیز، خواهران عزیز، عموم… سرگرم شدن به اختلافات در کشور، اختلافات فرعی و اختلافات سطحی ما را سرگرم بکند، در مقابل هم قرار بدهد، تعارض به وجود بیاورد، از مسائل اصلی و از خطوط اصلی ما را غافل بکند، این یکی از مصادیق آن چالش اصلی است که عرض شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا