گوناگون

تماس با مرکز فوریت های پلیسی همدان 36 درصد افزایش یافت

81220444 5794267

ˈفریدون کریمی رادˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : 104 هزار و 620 نفر در سه ماهه نخست امسال با سامانه مرکز فوریت پلیسی این استان تماس برقرار کردند.

وی با ذکر اینکه 50 درصد از تماس ها عملیاتی بوده اند گفت: 25 درصد از تماس ها برای دریافت مشاوره و به همین میزان نیز تماس غیر قابل رسیدگی و نامربوط با این سامانه برقرار شده است.

وی اضافه کرد: برخی از شهروندان نسبت به ماموریت های 110 همدان ناآگاهند و برای دریافت شماره تماس شرکت های خدمات رسان به جای سامانه 118 با 110 تماس می گیرند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان بیان کرد: مزاحمت های تلفنی از کیوسک تلفن و از طریق تلفن همراه با این سامانه صورت می گیرد که بر همین اساس در سالجاری ارتباط گیری از 13 باجه تلفن با 110 قطع شد.

وی افزود: مالک برخی از سیم کارت ها مشخص نیست و افراد مزاحم با بهره گیری از این خطوط مزاحمت هایی برای پلیس ایجاد می کنند که تدابیری برای شناسایی این افراد نیز اندیشیده شده است.

سرهنگ کریمی راد یادآوری کرد: مستقل شدن سامانه 110 از کلانتری ها و تعیین چارت سازمانی برای این مجموعه در کاهش زمان رسیدن به محل وقوع جرم تاثیر گذاشته است.

وی از شهروندان خواست از تماس های غیر عملیاتی و نامربوط با مرکز فوریت های پلیسی 110 پرهیز کنند و با این اقدام فرهنگی پلیس را در بالا بردن سرعت عمل و رسییدن به موقع به محل بروز جرم یاری دهند.

میانگین حضور پلیس در محل بروز جرم 12 دقیقه است که این رقم در همدان 9 دقیقه و 46 ثانیه گزارش شده است.

7525/576

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا