گوناگون

تمامی اعمال و رفتار منتظر واقعی باید رنگ و بوی انتظار داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین فرامرز سهرابی، عضو هیئت علمی مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) در دهمین همایش دکترین مهدویت در مورد اخلاق زمینه ساز به ارائه مقاله خود پرداخت.

وی در ابتدای سخنانش گفت: در پرتو آموزه های اخلاقی می توان به صفات و خصلتهایی دست یافت، مجموعه رفتارهای خود را براساس آن استوار کرد و از زیست و زیبایی های اخلاقی برخوردار شد.

وی افزود: کسانی که در سر، سودای نصرت و یاری ولی خدا را دارند، باید از راه فرهنگ انتظار معبری به سوی رفتاری ورعانه و محاسن اخلاق بگشایند، به گونه ای که تمامی اعمال و رفتار ایشان رنگ و بوی انتظار داشته باشد و رفتار ورعانه و متخلقانه او رویکردی منتظرانه بیابد.

این محقق و نویسنده کشورمان اظهار داشت: این گونه است که می توان از هم اکنون در جرگه اصحاب و یاران حضرت درآمد و زمینه ساز ظهور شد، چنان که فرموده اند: اعینونا بالورع: ما را در تحقق اهداف با ورع یاری نمائید.

حجت الاسلام سهرابی بیان کرد؟: در همین راستاست که ارکان حضرت و یاری حجت خدا و تحقق اهدافش را در شکل گیری خصلت و صفات اخلاقی ورع، اجتهاد، عفت و سداد(راست شدن قول و گفتار) به نمایش گذارده اند و «واعینونی بورع و اجتهاد و عفة و سداد».

عضو هیئت علمی مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) با اشاره به اینکه در این مقاله در دو محور براساس نگاه استاد صفایی پرداخته ام، گفت: تا ره توشه ای باشد برای آنان که در سر شوری دگر دارند و می خواهند با دستیابی به این خصلتها در گرو اصحاب او درآیند و زمینه های حکومت آن موفورالسرور را فراهم سازند.

وی بیان کرد: این دو محور عبارتند از: اول اینکه خصلتهای ورع، اجتهاد، عفت و سداد چگونه دست یافتنی است و در چه زمینه ای می رویند؟ دوم اینکه نصرت و یاری حجت الهی از طریق خصلتهای چهارگانه چه صورتها و جلوه هایی دارد؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا