گوناگون

تمام تمرکز دشمن مقوله فرهنگ است/ با جاهلیت مدرن روبه‌رو هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در همایش پشت پرده سیاسی پدیده بی‌حجابی در مسجد صاحب‌الزمان اظهار کرد: غرب به دنبال سرمایه گذاری بر روی ارزش‌ها و باورهای مردم است و از این طریق می‌خواهد تا دموکراسی غربی را در میان جوامع اسلامی نهادینه سازد و این در حالی است که دشمن  تمام تمرکز خود را بر روی بحث فرهنگ قرار داده و حتی حاضر است در بحث هسته‌ای امتیازی از دست بدهد تا از فرهنگ ایران و جوامع اسلامی امتیازی دریافت کند.

وی ادامه داد: بدحجابی و بی حجابی به عنوان یک توطئه و دسیسه وارد فرهنگ کشور ما شده و جوامع غربی می خواهند  فرهنگ بی‌حجابی و آزادی را در کشورهای منطقه پایه‌گذاری کنند تا از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند.

حجت الاسلام روانبخش بیان کرد: فرهنگ بی‌حجابی غرب را سالها فرا گرفته و لیبرالیسم جهانی با بهره گیری از سلاح فرهنگ و بی‌حجابی می خواهد افراد را در سیطره فرهنگ غلط خود بگیرد.

به گفته وی حجاب امری فطری و طبیعی است و برای تمام موجودات مقوله حجاب در نظر گرفته شده و از سویی دیگر وقتی تاریخ را نگاه می کنیم متوجه می شویم که در دنیای قبل از اسلام و در همه ادیان حجاب وجود داشته است.

عضو جبهه پایداری تصریح کرد: در حال حاضر به خاطر تهاجم فرهنگی شاهد هستیم که بعضی کشورهای اسلامی در زمینه حجاب وضعیت اسفناکی دارند و این امر نشان می دهد که تفکر لیبرالیسم در حال نهادینه شدن است.

حجت الاسلام روانبخش با اعلام اینکه دشمن سال‌ها است در بحث حجاب فعالیت می کند، افزود: امروز برای بیان حقایق پشت پرده جریان بی‌حجابی حتی در حوزه علمیه نیز به ما اجازه سخنرانی نمی‌دهند و یا فضای سخنرانی را تغییر می‌دهند و اکنون به جرات می توان گفت لیبرالیسم جهانی می خواهد با نهادینه کردن فرهنگ بی حجابی تمام افراد را در سیطره خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در زمان روی کار آمدن انقلاب اسلامی، رئیس اسبق اطلاعات فرانسه مطرح کرد که انقلاب ایران جنگ عقیده و فرهنگ بود و طی سال‌های آینده فرهنگ این کشور تا امتداد مرزها و جهان کشیده می شود و این در حالی است که در حال حاضر یکی از سران آمریکا در اظهارنظری عنوان کرد؛ فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در همه جهان امتداد پیدا کرده و بدون تردید فرهنگ کشور ما، منافع آنها را به خطر انداخته است.

عضو جبهه پایداری یادآور شد: غرب به دنبال سرمایه گذاری بر روی ارزش‌ها و باورهای مردم است و از این طریق می‌خواهد دموکراسی غربی را در میان جوامع اسلامی نهادینه سازد و این در حالی است که دشمن تمام تمرکز خود را بر روی بحث فرهنگ قرار داده و حتی حاضر است در بحث هسته‌ای امتیازی از دست بدهد تا از فرهنگ ایران و جوامع اسلامی امتیازی دریافت کند.

این استاد دانشگاه و حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات 32 و 33 سوره احزاب خدا می‌فرماید زن باید به گونه ای حجاب خود را رعایت کند که در صورت و وجود زن چیزی از هوس دیده نشود.

وی تاکید کرد: حجاب در سخن هم باید دیده شود  و در آیه 33 سوره احزاب خداوند در زمینه پوشش بدن زن می‌فرماید زن باید در انظار عمومی به گونه ای رفتار کند که در خیابان‌ اثری از خودنمایی در شخصیت‌ او وجود نداشته باشد؛ آیات قرآن در بحث عفاف و حجاب مشترک همه بشریت به خصوص زن و مرد است و بر این اساس زن‌ها نباید زینت‌هایشان را آشکار سازند.

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به اینکه در حال حاضر ما با جاهلیت مدرن روبه‌رو هستیم، گفت: خدا در آیات سوره نور می فرماید که حجاب تنها مختص بانوان نیست بلکه این امر مختص مردان هم هست و در قرآن آمده که به مردان بگویید از چشمان و نگاهی که از تیرهای شیطان زهرآگین شده، پرهیز کنند.

وی ادامه داد: بدحجابی و بی حجابی به عنوان یک توطئه و دسیسه وارد فرهنگ کشور ما شده و جوامع غربی می خواهند فرهنگ بی‌حجابی و آزادی را در کشورهای منطقه پایه‌گذاری کنند تا از این طریق به اهداف شوم خویش دست یابند.

وی تصریح کرد: سالها پیش مهندسی‌ فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد به همین منظور این طرح در شورای عالی فرهنگ تنظیم و مورد تصویب قرار گرفت اما تاکنون اجرایی نشده است به همین دلیل از دولت فعلی می خواهیم که مهندسی‌سازی فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.

عضو جبهه پایداری در خصوص بحث ممیزی در آثار فرهنگی بیان کرد: برخی سران دولت خواستار برداشتن ممیزی در آثار فرهنگی به ویژه کتاب هستند و اکنون شاهدیم که در چاپ کتاب و کتابخوانی، رمان‌هایی نامشروع و غیرانسانی در حال چاپ است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا