گوناگون

تمدید مهلت ارسال آثار به همایش بین‌المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار

2411421 623

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، صفی‌پور”  اظهار داشت: همایش بین‌المللی یاد شده همزمان با  27 شهریور ماه 1393 (روزملی شعر و ادب) که بعنوان  روز بزرگداشت استاد شهریار، در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده، برگزار می‌شود.

وی افزود: استاد شهریار شاعری جهانی است و باید با بهره‌گیری از ظرفیت فکری و همچنین پتانسیل غنی ادبی و پژوهشی، سیره‌ی شعری استاد شهریار توسط پژوهشگران مورد واکاوی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری که خود گوهرشناسی در عرصه‌ی شعر و ادب است به ژرفا و ابعاد مختلف اشعار استاد شهریار اشراف کامل داشته و وی را از بزرگترین شاعران معاصر در عرصه‌ی شعر فارسی و ترکی می‌دانند.

صفی‌پور تاکید کرد: بر همین اساس عرصه‌ی شهریارپژوهی، بیش از پیش نیازمند اهتمام جدی پژوهشگران برای تولید آثاری فاخر و ماندگار است.

براساس این گزارش محورهای همایش بین‌المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار شامل:  آداب و رسوم ایرانی – اسلامی در آثار استاد شهریار، بازیهای محلی در آثار استاد شهریار، قصه‌ها و داستان‌های محلی در آثار استاد شهریار، نقش موسیقی در اشعار استاد شهریار، ترانه ها، ضرب المثل هاو متل ها در آثار استاد شهریار، مقایسه ی آثار فولکلوریک شهریار با نظایر بومی و خارجی، مردم گرایی در آثار استاد شهریار، بازتاب فولکلور آذربایجان در اشعار استاد شهریار، بازخوانی جامعه شناختی و روانشناختی منظومه ی حیدربابا، هویت شناسی اندیشه ی استاد شهریار، نوآوریهای ادبی در آثار استاد شهریار، بررسی اندیشه های اجتماعی استاد شهریار، گردشگری فرهنگی و ادبی در آذربایجان‌شرقی (بناهای تاریخی و گردشگری آذربایجان در آثار استاد شهریار) و زمینه‌های تاریخی و جغرافیایی منظومه حیدربابا، است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا