گوناگون

تهیه بسته خروج از رکود لرستان

رئیس اتاق بازرگانی خرم‎آباد گفت: کمبود سرمایه در گردش عمده مشکل واحدهای تولیدی است.

حسین سلاحورزی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، با اشاره به مشکلات عمده واحدهای تولیدی استان، افزود: در حال حاضر مهمترین مشکل واحدهای تولیدی افزایش شدید قیمت تمام شده محصولات به علت بالا رفتن هزینه‎هایی مانند انرژی و قیمت مواداولیه ناشی از افزایش قیمت ارز و… است.

وی بیان کرد: در شرایط امروز بازگرداندن واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه‌فعال به چرخه تولید، اقتصادی‎تر و به‎صرفه‎تر از حرکت در مسیر واحدهای ایجادی است.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‎آباد ادامه‌داد: کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش و معوق‌ماندن بدهی‎های بانکی از عمده مشکلات واحدهای تولیدی است که باید هر چه سریع‌تر برای رفع آنها قدم برداشت.

سلاحورزی اضافه‌کرد: اتاق خرم‎آباد طی یکسال گذشته جلساتی برای بررسی و حل مشکلات معوقات واحدهای تولیدی، با سازمان‎های تأمین اجتماعی، کار و رفاه اجتماعی داشته است.

رئیس اتاق خرم‎آباد اظهارکرد: همچنین برای حل مشکلات این واحدها با دستگاه‎های خدماتی اعم از شرکت گاز، آب و برق با همکاری استاندار برنامه‎هایی داشته‎ایم و کمیته‎ای برای تقسیط مجدد بدهی واحدهای تولیدی با توافق بانک‎ها تشکیل‎ داده‎ایم.

وی یادآور شد: 1500 میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی و صنعتی برای رفع مشکلات اختصاص داده خواهد شد.

سلاحورزی خاطرنشان کرد: در تکمیل اقدامات انجام گرفته برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی بسته مدونی تحت عنوان “بسته خروج از رکود استان” تهیه شده که متناسب با آن و با همکاری سایر دستگاه‎ها معضلات این واحدها دسته‎بندی شده و یک بار برای همیشه مرتفع خواهند شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا