گوناگون

توانمندی های بانوان شهرستانی آذربایجان شرقی مورد غفلت قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، سهیلا امیری ظهر پنجشنبه در دومین نشست هم اندیشی بانوان عضو شوراهای اسلامی شهر، روستا و دهیاران با اشاره به اهداف برگزاری این نشست اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست هم اندیشی وجود خلاء هایی بود که در زمینه بانوان شهرستان ها و روستاهای استان برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در برخی از شهرستان ها اکثر افراد با بانوان شوراهای استان آشنایی ندارند، خاطرنشان کرد: بانوان عضو شوراهای اسلامی به صحنه آمدند تا برای مردم خدمت کنند، اما متاسفانه ارتباط متناسبی میان این قشر با مسوولان شهرستان ها و شوراها وجود ندارد.

معاون امور بانوان استاندار آذربایجان شرقی همچنین تصریح کرد: بانوان همانند مردان در حوزه های اجتماعی حضور دارند و می توانند در بسیاری از تصمیم گیری ها از نظرات بانوان نیز استفاده کرد که متاسفانه در بسیاری از شهرستان های استان، این توانمندی ها مورد غفلت قرار گرفته است.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در شهرهای استان امکانات زیادی وجود دارد اما از آنها به صورت بهینه استفاده نمی شود در حالیکه بانوان از امکانات کم به صورت بهینه استفاده می کنند و در روستاها با استفاده از امکانات کم مدیریت جهادی صورت می دهند.   

وی در ادامه با انتقاد از عدم حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز در این نشست هم اندیشی برای تبادل اطلاعات در حوزه بانوان گفت:باید به این نکته توجه داشت که متاسفانه برخی از مسایل و مشکلات به وجود آمده در شهرستان های استان از جمله گرفتاری در دام اعتیاد به علت نا آگاهی افراد است.

معاون امور بانوان استاندار آذربایجان شرقی در پایان شناسایی توانمندی های بانوان کارآفرین شهرستان های استان را یکی از ضروریات دانست و تاکید کرد: توانمندی های بانوان استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که بانوان از امکانات کم بهترین استفاده را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا