گوناگون

توسعه فضای آموزشی مدارس دیر ضروری است/ 13 مدرسه کاملا تخریبی است

به گزارش خبرنگار مهر، توجه بیش از پیش به بخش آموزش و پرورش زمینه پیشرفت و توسعه این شهرستان را فراهم می کند و آینده درخشانی را نوید خواهد داد.

اگر چه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات خوبی در زمینه مدرسه سازی انجام شده ونظام اسلامی و افراد خیر تلاش های بسیار خوبی در این امر مهم برداشته اند اما به تبع آن با افزایش جمعیت دانش آموزی و پراکندگی جمعیت شهری و روستایی کافی نیست و نیاز ساخت مدرسه و توجه به فضاهای آموزشی ضروری است.

شهرستان دیر مشکلات زیادی برای زیرساخت‌های ورزشی دارد که لازم است با تلاش مسئولان شاهد رفع ایت مشکلات و توسعه فضاهای اموزشی در این شهرستان باشیم.

در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته است ولی هنوز هم کمبودهای از نظر فضاهای آموزشی وجود دارد که می‌طلبد مسئولان در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

IMG17074332

توقف برخی پروژه‌ها به علت عدم تخصیص اعتبار

مدیر آموزش وپرورش دیر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جامعه پویا و با نشاط زمانی می تواند به قله های افتخار و سربلندی برسد که آموزش و پرورش قوی داشته باشد.

عبدالرسول صالحی افزود: در شهرستان دیر تلاش‌های خوبی برای احداث مدرسه در نظام اسلامی صورت گرفته است و جای تقدیر وتشکراست اما تعدادی از پروژه ها چند سال است که به علت فرسودگی و عدم تخصیص به حال خود رها شده است که توجه ویژه ای می‌طلبد.

وی گفت: پروژه مدرسه راهنمایی سپیده کاشانی روستای لمبدان بالایی با 30درصد پیشرفت فیزیکی ،مدرسه ابتدایی 17شهریور آبدان با 15درصد پیشرفت فیزیکی به علت عدم تخصیص اعتبارمتوقف و در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

وی اظهارداشت: سالن آمفی تئاترشهید حکیمی شهر دیر با 90درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل عدم تخصیص اعتبار متوقف شده است که امیدواریم امسال در کمیته برنامه ریزی با تخصیص اعتبار در هفته دولت به بهره برداری برسد.

IMG17094213

شهرستان دیر 13 مدرسه کاملا تخریبی دارد

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی آموزش و پرورش دیر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: احداث مدرسه برای دانش آموزان یک کار خبرخواهانه و پسندیده است که دولت و مردم خیر باید توجه ویژه ای داشته باشند.

سلمان بحرینی افزود: استقبال خیرین برای احداث مدرسه در سال های اخیر زیاد شده است و بیشتر خیرین تمایل دارند در مناطق روستایی، مبادرت به احداث واحدهای آموزشی کنند و این امر بیانگر اهتمام آنها به کارهای نیک است.

وی گفت: هم اکنون در شهرستان دیر 13 مدرسه سال های سال از عمر ساخت آنان می گذرد و کاملا تخریبی می باشد که باید نوسازی شود و در اختیار آموزش و پرورش قرارگیرد.

وی ادامه داد: دبستان ابتدایی روستای حسن آباد، استثنایی دیر، مدرسه راهنمایی دخترانه درفاز 2شهردیر،مدرسه ابتدایی در منطقه خورخندل و یک واحد آموزشی درشهرآبدان به دلیل افزایش جمعیت و پراکندگی دانش آموزان نیاز است که تاسیس شود.

IMG17102745

استفاده از ظرفیت خیرین برای مدرسه‌سازی/ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

فرماندار دیر گفت: اولویت اصلی در کمیته برنامه‌ریزی اتمام پروژه‌های بالای 60درصد است که تعداد پنج پروژه آموزشی شامل آن می شود و هیچ پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد.

حمزه اعتماد افزود: در این بازدید چندساعته فضاهای آموزشی در دست احداث و توقف شده از نزدیک بازدید و پیرامون آن‌ها در کمیته برنامه‌ریزی تصمیم عملیاتی اتخاذ خواهد شد.

فرماندار دیر با بیان نقش افراد خیر مدرسه‌ساز در یاری رساندن به دولت گفت: مشارکت بیشتر خیران مدرسه سازمی تواند بخشی از مشکلات مالی دولت را کاهش دهد.

وی گفت: اگر خیران مدرسه‌ساز کمک کنند بسیاری از کارهای جزیی مانند تعمیر میز و نیمکت و خرید وسایل کمک آموزشی و تهیه لوازم التحریر و کیف و کفش و پوشاک دانش آموزان بی بضاعت را می توان تهیه و تامین کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا