گوناگون

توسعه پارس جنوبی باید با محیط پیرامونی متوازن پیش رود

81207974 5772407

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد روز پنجشنبه در جریان بازدید رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نفت از طرح های پارس جنوبی در عسلویه استان بوشهرافزود: پارس جنوبی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و باعث مباهات هر ایرانی است زیرا اقتدار صنعت و تکنولوژی ایران اسلامی را نشان می دهد.

وی اظهارکرد: توسعه فازهای پارس جنوبی باید با طرح های محیط پیرامونی که مردم در آن ساکن هستند متوازن به پیش برود.

رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر اضافه کرد: حضور طرح های مختلف گازی و پتروشیمی در یک نقطه متمرکز آلودگی های زیست محیطی برای مردم به دنبال دارد که لازم است راه های پیشگیری از آلودگی زیست محیطی ارایه شود.

موسوی نژاد با بیان این که تخصیص اعتبارت دو درصد نفت جایگزین اعتبارت تملک دارایی شده گفت: تصویب این اعتبار برای کمک به طرح های زیرساختی مناطق پیرامونی نفتی بود ولی اکنون این اعتبار جایگزین اعتبارات عمرانی شده است.

وی با بیان این که طرح های پالایشگاهی گازی و پتروشیمی تنها در مناطق جنوبی استان بوشهر اجرا شده گفت: با وجود مصوبه هیات دولت برای اجرای دو طرح پتروشیمی دراستان بوشهر با گذشت هفت سال هنوز اجرایی نشده است.

رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر بر رسیدگی به مطالبات مردم تاکید و تصریح کرد: تحقق مصوبه50 درصد جذب نیروهای بومی در شرکت های پارس جنوبی، ایجاد اشتغال جوانان در پارس جنوبی، کاهش آلایندگی های زیست محیطی و توسعه طرح های زیر ساختی از جمله مطالبات مردم استان بوشهر است.

رییس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه از فازهای 12، 15، 16، 17 و 18 و یک واحد شیرین سازی گاز در منطقه ویژه پارس جنوبی در شهرستان های عسلویه و کنگان بوشهر بازدید کرد.

در این بازدید جمعی از مقام های ارشد وزارت نفت، اعضای کمیسیون انرژی مجلس و نمایندگان مردم بوشهرف گناوه و دیلم و کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، استاندار بوشهر و فرمانداران عسلویه و کنگان رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی کردند. ک/2

629

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا