گوناگون

یک مسوول نسبت به وضعیت بحرانی آب در دشت های خراسان رضوی هشدار داد

81207973 5772362

به گزارش ایرنا، ˈمحمد حسین جعفریˈ عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح چهار نمایشگاه بین المللی اقتصادی در مشهد افزود: افت آبهای زیر زمینی خراسان رضوی از مرز هشدار گذشته و در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارد و از مجموع 37 دشت این استان 34 دشت از نظر آب در وضعیت بحرانی قرار دارند.

وی برداشتهای بی رویه آب طی سنوات گذشته را عامل مهم افت شدید آبهای زیرزمینی دشتهای خراسان رضوی دانست و گفت: وضعیت بحرانی این دشتها به مراتب از وضعیت دریاچه ارومیه بدتر است.

جعفری گفت: مخازن آبهای زیر زمینی غیر قابل تجدید و به دلیل مصرف بی رویه در حال از بین رفتن است.

وی بر لزوم فرهنگ سازی مصرف بهینه و پرهیز از اتلاف منابع آب و جلوگیری از برداشتهای بی رویه از دشتهای آب این استان تاکید کرد.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق مشهد هم گفت: برگزاری نمایشگاههای بین المللی اقتصادی از جمله در حوزه صنعت آب و برق نقش بسیار مهمی در شناخت ظرفیتها و توانمندی های تولید و افزایش شناخت فعالان این عرصه دارد.

ˈعلی سعیدیˈ افزود: باید به این قبیل نمایشگاهها به عنوان یک دانشگاه و با نگاه ایده پردازی نگریست و از تجارب و فعالیتهای شاخص و تولیدات شرکتهای خارجی برای توسعه کمی و کیفی و رفع مشکلات تولیدات و بخشهای داخلی بهره گرفت.

دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب ، فاضلاب و تجهیزات وابسته، نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق، نهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی پلاستیک ، پلیمر ، ماشین آلات و تجهیزات وابسته و هفتمین نمایشگاه بین المللی تخصصی رنگ و رزین ، پوشش های صنعتی ، چسب و مواد شیمیایی و کامپوزیتها در مجموع با حضور 225 شرکت داخلی و خارجی 29 خردادماه لغایت اول تیرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برای بازدید علاقه مندان دایر است.ک/2

7490/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا