گوناگون

تولیدات صیفی کاران آستانه اشرفیه سالانه 160میلیارد ریال است

81233029 5815550

ˈگودرز کمال پورˈ روز جمعه در حاشیه آغاز برداشت محصول هندوانه در 300هکتار از زمین های این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هم اکنون تولید محصولات پاچ باقلا، بادامجان، فلفل سبز و چند محصول صیفی دیگر در این شهرستان در کنار دو محصول مهم این منطقه یعنی برنج و بادام زمینی، مهمترین منابع تولیدات کشاورزی این شهرستان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه روستاهای بخش بندرکیاشهر از مهمترین مراکز کشت و تولید هندوانه شهرستان هستند، افزود: بطور متوسط در هر هکتار از زمین های زیر کشت هندوانه این شهرستان، حدود 30 تن محصول به دست می آید.

کمال پور در ادامه با اشاره به تولید صیفی جات در این شهرستان اظهار داشت: امسال 800 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت پاچ باقلا اختصاص یافته است.

وی گفت: بطور میانگین نیز امسال در هر هکتار از زمین های زیر کشت این محصول در شهرستان بیش از چهار تن محصول به ارزش هر کیلو بین 25 تا 40 هزار ریال تولید شده است.

وی با بیان اینکه 150 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت بادامجان اختصاص دارد، افزود: امسال در هر هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان 12 تن محصول بادامجان تولید شده است.

کمال پور گفت: به طور متوسط هر کیلو محصول بادامجان آستانه اشرفیه 15 هزار ریال به فروش می رسد.

وی در خصوص تولید فلفل سبز در این شهرستان نیز گفت: از مجموع کل زمین های کشاورزی این منطقه 75 هکتار به تولید و کشت این محصول اختصاص دارد.

کمال پور با اشاره به اینکه برداشت فلفل سبز در شهرستان تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت، افزود: بطور متوسط در هر هکتار از زمین های این شهرستان 15 تن فافل سبز تولید می شود.

وی گفت: آستانه اشرفیه از وجود حدود 30 هزار هکتار از زمین های کشاورزی بهره مند است که از این مجموع ، 23 هزار و 570 هکتار به تولید برنج و یک هزار و 507 هکتار نیز به بادام زمینی و باقی نیز به سایر محصولات اختصاص دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.ک/3

7287/ 603

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا