گوناگون

تولید ‌2059 تن عسل در کرمانشاه طی سال گذشته ‌

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین عسل تولیدی استان در شهرستان صحنه تولید می‌شود، گفت: بر اساس سرشماری سال گذشته 33.5 درصد جمعیت کلنی‌های استان در شهرستان صحنه قرار گرفته‌اند.

مهندس بهرام خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال گذشته، جمعیت زنبورستان‌های استان 214 هزار کلنی اعلام شد، گفت: این کلنی ها 2059 تن عسل تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین عسل تولیدی در استان کرمانشاه در شهرستان صحنه تولید می‌شود، گفت: شهرستان‌های شرقی استان شامل صحنه، کنگاور، سنقر، هرسین و کرمانشاه بیش از 77 درصد عسل استان را تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال گذشته 33.5 درصد جمعیت کلنی‌های استان در شهرستان صحنه قرار گرفته‌اند، گفت: نیمی از عسل تولیدی استان کرمانشاه در شهرستان صحنه تولید می‌شود.

خانی با بیان اینکه سرشماری زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور از پنجم مهر ماه آغاز و تا دهم این ماه ادامه می‌یابد، گفت: هرگونه جابجایی و تردد کندو‌ها در این زمان ممنوع است و پس از پایان سرشماری زنبورداران می‌توانند مجورز جابجایی دریافت کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هدف از انجام این سرشماری را بدست آوردن آمار دقیقی از جمعیت زنبورستان‌های استان و برآورد میزان عسل تولیدی در استان دانست.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا