گوناگون

توهین آشکار غربیها به مردم سوریه/فیصل مقداد: تنها مردم هستند که به انتخابات مشروعیت می بخشند

به گزارش خرگزاری مهر به نقل از المیادین، به دنبال پیروزی “بشار اسد” رئیس جمهور منتخب مردم سوریه و مشارکت گسترده مردم این کشور در انتخابات “جان کری” وزیر خارجه آمریکا، که به لبنان رفته است، در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را بی ارزش خواند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه نیز مدعی شد که این انتخابات ساختگی بود و نتابج از پیش مشخص بود.

دبیر کل ناتو نیز ادعا کرده است این انتخابات بر اساس معیارهای جهانی برگزار نشده است

این در حالی است که مقامات روسیه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه حمایت کردند و “شی جین پینگ” رئیس جمهوری چین نیز اعلام کرد که کشورش آماده حمایت و پشتیبانی از دولت سوریه در دوره انتقالی است.

وی با تأکید مجدد بر لزوم اتخاذ راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه اعلام کرد که چین آماده است تا در راستای افزایش حمایتها از آوارگان سوری اقداماتی را اتخاذ کند.

روسیا الیوم یز با انتشار خبری اعلام کرد که کشورهای عضو گروه هفت که شامل آلمان، انگلیس، کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و آمریکا است با انتشار بیانیه ای با ساختگی خواندن انتخابات سوریه خواهان کناره گیری بشار اسد شدند.

روزنامه های دیلی تلگراف، گاردین، ایندیپندنت، لس آنجلس تایمز و واشنگتن پست نیز در واکنش به انتخابات ریاست جمهوری سوریه به تبعیت از سیاستهای خصمانه مقامات غربی پرداخته و با نادیده گرفتن مشارکت گسترده مردم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، این انتخابات مردمی را به زعم خود غیر قانونی خواندند.

از سوی دیگر “فیصل مقداد” معاون وزیر خارجه سوریه در واکنش به اظهارات خصمانه مقامات کشورهای غربی علیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه و زیر سؤال بردن این انتخابات اعلام کرد که ما از هیچ کس نمی خواهیم که انتخابات ریاست جمهوری سوریه را به رسمیت بشناسد.

وی در ادامه افزود: تنها مردم سوریه هستند که به رهبران خود مشروعیت می دهند نه هیچ کشور دیگر

وی بار دیگر با محکوم کردن حمایت مستقیم آمریکا و همپیمانانش از تروریستها در سوریه اظهار داشت که سوریه هیچ رابطه مستقیمی با آمریکا برقرار نکرده است.

وی همچنین اظهار داشت که فرانسه دشمن اول سوریه است چرا که همواره سیاستهای خصمانه ای را علیه سوریه اتخاذ می کند و در کشتار مردم بیگناه سوریه دست دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا