گوناگون

جابه جایی 2.5 میلیون تن کالا از استان گلستان به دیگر نقاط کشور

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان از جابه‌جایی 2.5 میلیون تن کالا در پنج ماه نخست سال از استان به دیگر نقاط کشور خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در گلستان، «مهدی میقانی» امروز(دوشنبه 17 شهریورماه) اظهار کرد: دو میلیون و 248 هزار و 222 تن کالا توسط سرویس‌های درون و برون استانی در پنج ماهه‌ی نخست سال، از استان گلستان به سایر نقاط کشور حمل و نقل شد.

وی افزود: به استناد گزارش دریافتی از سیستم هوشمند مدیریت کنترل بارنامه، این میزان بار طی 203 هزار و 997 سرویس از مبادی استان به سایر مقاصد درون و برون استانی حمل شده که سهم شرکت‌های تعاونی از این جابه‌جایی بیش از 25 درصد بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان تصریح کرد: در این جابه‌جایی بیش از 8500 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی با تلاش بیش از 11 هزار راننده حرفه‌ای فعالیت داشته‌اند که متوسط عمر این ناوگان حدود 15 سال اعلام می‌شود.

میقانی یادآور شد: از پارسال، با همت بخش خصوصی شاهد ورود، 232 دستگاه ناوگان باری جدید به چرخه‌ی حمل و نقل جاده‌ای استان بودیم که این امر در ارتقاء خدمات به حوزه‌های مختلف تولیدی نظیر صنعت و کشاورزی هم‌چنین بین‌المللی بسیار مؤثر است.

وی با تبیین تدابیر اداره‌کل درباره‌ی معضل فرار بار بدون بارنامه و برنامه‌ریزی برای حمل بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی استان در میانگین سالانه افزود: ناوگان باری استان در مدت پنج ماه سال نسبت به حمل کالاهایی از جمله گندم، جو، کلزا، گوجه و دیگر محصولات زراعی اقدام کرده است.

میقانی هم‌چنین دیگر کالاهای جابه‌جا شده در این مدت را فرآورده‌های نفتی، کلینگر، انواع آجر، زغال سنگ، نئوپان و سیمان نام برد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا