گوناگون

جامعه بدون ولایت به بیراهه کشیده می شود

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام علی سعیدی عصر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا که در سالن الغدیر استان مازندران برگزار شد، بابیان اینکه دو عنصر تشکیل دهنده حیات معنوی، قانون و رهبری مطلوب است، متذکر شد: ترکیب این دو منشاء حیات معنوی می شود که اگر از هم جدا شدند نمی توانند ایفا نقش کنند.

وی فلسفه غیب را غایب بودن مردم دانست و یادآور شد: غیب امام، معلول غایب بودن مردم است و هر وقت جوامع ظاهر شوند صاحب الزمان نیز ظهور می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام نظری، گفت: دموکراسی آثارش تغییرات است.

حجت الاسلام سعیدی مردم مازندران را مردمانی ولایت مدار دانست و  افزود: یکی از نقاط قوت استان مازندران برگزاری یادواره شهدا است که فضای معنوی را ماندگار می کند.

سید محمد تقی شاهچراغی، فرمانده سپاه کربلا استان مازندران نیز در این مراسم  به سابقه دینی و مذهبی استان اشاره کرد و اظهار داشت : با توجه به شرایط طبیعی مازندران، بشدت مورد تهاجم قراردارد ولی مردم و سپاه بواسطه حضور روحانیت همچنان در مقابل این هجمه ها مقاومت می کنند.

حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه سپاه کربلا نیز در ادامه با بیان اینکه در بینش الهی مسئولیتها به عنوان یک امانت است گفت: کسی که بینش الهی دارد نگاهش به مسئولیت نگاه امانت است.

وی پذیرفتن امانت را وظیفه دانست و افزود: در پذیرفتن و نپذیرفتن امانت هیچ عاقلی خرسندی بی جهت و یا ناراحتی نخواهد داشت.

حجت الاسلام مختار نظری، نماینده سابق ولی فقیه سپاه کربلا استان مازندران در این مراسم  اظهار داشت: یکی از رسالتهای مهم درقران کریم برای پیامبران، خیرخواهی نسبت به بندگان خدا است.

وی یکی از ویژگی های روحانیت را خیرخواهی نسبت به مردم دانست و تاکید کرد : در سازمان سپاه، روحانیون متعهد و خیرخواه حضور و به برکت  آنها سپاه استان خط مش سیاسی سالمی دارد و در راستا فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می کند.

وی با بیان اینکه  بی مسئله ترین استان از حیث مسائل اخلاقی مربوط به مازندران است، گفت : استان مازندران از لحاظ برنامه ای جزو رتبه های نخست کشور در سالهای گذشته بوده است .

حجت الاسلام نظری رسالت روحانیون سپاه را ارشاد و هدایت برشمرد و افزود : باید بیشترین تلاش ما در راستای ارشاد و تذکر باشد و کمتر در زمینه برخورد حذفی ورود پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا