گوناگون

جشن روز میلاد امام زین العابدین (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

81188137 5737622

به گزارش ایرنا، در این مراسم زائران و مجاوران حرم منور رضوی در رواق امام خمینی (ره) بارگاه قدسی حضور یافتند تا میلاد خجسته امام سجاد (ع) را به پیشگاه فرزند عالیقدرشان امام هشتم (ع) تبریک و تهنیت عرض کنند.

به همین مناسبت جشنی امروز در رواق امام خمینی (ره) حرم امام رضا (ع) برگزار شد که در آن مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت به مولودی خوانی و یکی از کارشناسان مذهبی به تبیین سیره حضرت امام سجاد (ع) پرداخت.

سخنران حرم مطهر رضوی در این مراسم گفت: امام چهارم شیعیان ویژگی های برجسته زیادی داشتند که مهمترین آن تقوا و عبادت زیاد آن حضرت در شبانه روز بود.

حجت الاسلام ˈسید جعفر طباطباییˈ افزود: سخاوت و رافت حضرت امام سجاد (ع) نیز در زمان حیاتشان بی نظیر بود به طوری که بسیار به بینوایان رسیدگی می کردند و در این زمینه شباهتهای بسیاری به پدربزرگشان؛ حضرت علی (ع) داشتند.

وی بیان کرد: شجاعت امام سجاد (ع) بویژه خطبه ای که در مجلس یزید پس از واقعه عاشورا ایراد کردند، مثال زندنی بود و وجود ایشان به مثابه دژی مستحکم برای مسلمین بود که در کنار آن احساس امنیت می کردند.

وی اظهار کرد: علم، جهاد، تواضع، فصاحت و بلاغت در کلام، زهد و فتوت از دیگر ویژگی های برجسته امام سجاد (ع) بود که می تواند بهترین الگوی اسلامی برای شیعیان باشد.

به گزارش ایرنا، نظیر مراسم جشن روز میلاد امام سجاد (ع) در مساجد، تکایا، خانه ها، بقاع متبرکه مشهد و سایر شهرستانهای خراسان رضوی برگزار شد.

7489/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا