گوناگون

جهانگیری: تولید و صادرات بنگاه های فعال در بورس امسال افزایش می یابد

81192434 5746223

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «اسحاق جهانگیری» صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سیاست های دولت در سال جاری حمایت از صادرات غیرنفتی است و بنگاه هایی که در بورس وجود دارند جزو بنگاه های صادراتی کشور هستند که حتما باید زمینه افزایش صادراتشان فراهم شود.

وی ادامه داد: دولت به طور جدی از بورس حمایت می کند اما این حمایت به این معنی نیست که با دخالت خود در بورس، ساز و کار بورس را برهم بزند.

وی تصریح کرد: ما علاقه مندیم که حضور شخصیت های حقیقی در بورس جدی تر باشد.

وی در مورد افزایش ریسک فعالان در بورس گفت: به صورت طبیعی افرادی که در بورس ورود پیدا می کنند و خودشان در بانک سپرده گذاری می کنند معنایش این است که از افرادی که در بانک سپرده گذاری می کنند ریسک پذیری بالاتری دارند.

جهانگیری گفت: به هرحال ریسک کار در بورس یک واقعیت است و خوشبختانه در بورس اوراق بهادار تهران نهادها و شرکت هایی برای مشاوره به افرادی که تسلط کافی ندارند ایجاد شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تحریم های اعمال شده علیه کشور گفت: تحریم های صنعت پتروشیمی با توافق ژنو برطرف شد و ما به نوعی برنامه ریزی می کنیم که اگر تحریم ها لغو شد چه برنامه ای دنبال کنیم و اگر تحریم ها باقی ماند چه طور عمل کنیم.

جهانگیری گفت: در هر دو صورت برنامه هایی برای این بخش تهیه خواهیم کرد که هم با لغو تحریم ها و هم در صورت باقی ماندن تحریم ها بتوانیم برنامه ای برای اقتصاد کشور داشته باشیم.

جهانگیری ادامه داد: سیستم بانکی هنوز با محدودیت های تحریمی جدی روبه رو است ولی امیدواریم توافق ژنو به نتیجه برسد؛ اگر نرسید هم راهکارهایی اتخاذ کرده ایم که بتوانیم منابع توسعه ای کشور را تجهیز کنیم و طرح های مهم را حتما اجرا کنیم.

وی در ارتباط با واگذاری ها به بخش خصوصی گفت: بازار سرمایه یکی از بهترین بازارهایی است که به طور جدی مورد حمایت دولت قرار دارد و مخصوصا با اجرای اصل 44 قانون اساسی بنگاه هایی که در طول دهه های گذشته در دولت شکل گرفته بودند به بخش خصوصی واگذار شدند.

سیام(3)**9189**9132 ** 1418

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا