گوناگون

حجاب عامل مصونيت و امنيت در جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید هادی موسوی شامگاه دوشنبه در جلسه حجاب و عفاف استان افزود: يكي از عوامل اجتماعي مؤثر در امر حجاب امر به معروف و نهي از منكر است.

وی همچنین اظهارداشت: زيبايي، امنيت، رشد و تعالي انسان ها به خصوص زن در عفاف و حجاب دانسته شده و آيات نوراني قرآن کريم ضرورت اين حکم الهي را به نحو مطلوب تبيين کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان گفت: مسئله حجاب که یک دستور دینی بوده از مسائل مهم جامعه است و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی افزود: رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش آفرین است بلكه باعث حفظ ارزش هاي انساني، جامعه، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب، کاهش چشمگير مفاسد فردي و اجتماعي، آرامش، پايداري نهاد مقدس خانواده، استيفاي نيروي کار در سطح جامعه و غیره است.

موسوی اظهارداشت: حجاب و عفاف که یک دستور دینی بوده و از مسائل مهم و کلیدی جامعه است و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است.

وی گفت: بر همين اساس حجاب و پوشش اسلامي که يکي از اوامر انسان ساز الهي و يکي از احکام حيات بخش اسلام در زندگي طيبه است و منطبق بر فطرت بشر و مبتني بر نيازها و شرايط رواني و زمينه ساز پويایي و کمال انساني فرد و جامعه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان افزود:  رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش می‌ آفریند بلكه می تواند خانواده، اجتماع و غیره را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: آنچه می تواند جامعه ای را از این آسیب ها ی شوم مصون داشته و حفظ کند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است.

موسوی اذعان داشت: شناخت تاثیر حجاب و نقش آن در کاهش آسیب اجتماعی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد.

وی در ادامه با بیان اینکه حجاب برای مرد و زن یک مسئولیت است، افزود: عفاف به صنف خاصی اختصاص ندارد و برای زن و مرد یک فضیلت اخلاقی به شمار می آید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه عفاف بسترساز سلامت و پاکي جامعه است، یادآورشد: در فرهنگ اسلامی به مسئله عفاف بصورت جامع نگریسته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا