گوناگون

شركت گاز فجر جم مقام نخست HSE پالایشگاه‌های کشور را کسب کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دهقان منشادی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه فجر جم به عنوان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌ها است که حدود 28 درصد از گاز کشور در این پالایشگاه تولید می شود و در تامین سبد انرژی کشوری نقشی بسیار مهم دارد.

وی به روند رو به رشد و توسعه ای این شرکت در سال‌های اخیر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هر چند در زمستان سال گذشته شاهد کمبود گاز در پالایشگاه‌های کشور بودیم ولی این پالایشگاه توانست با تولید بالای خود نقش مهمی در تامین گاز مورد نیاز کشور داشته باشد.

حفاظت از نیروی انسانی و محیط زیست و استمرار تولید

سرپرست HSE شرکت پالایش گاز فجر جم در ادامه تصریح کرد: حفاظت از نیروی انسانی و محیط زیست و حفظ و استمرار تولید از مهمترین سیاست‌های این شرکت در بخش ایمنی است،

وی بیان داشت: از اقدامات مناسب این شرکت در سال گذشته می‌توان به احداث جایگاه بارگیری مایعات گازی، احداث خط لوله طرح پدافند غیرعامل و نوسازی ناوگان آتش‌نشانی اشاره کرد.

دهقان منشادی از برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های اچ‌اس‌ای برای رسیدن به اهداف بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی خبر داد و افزود: تولید مایعات گازی با صیانت از منابع انسانی و زیست‌محیطی و بهبود مستمر برنامه‌ها را نیز با جدید در دستور کار داریم.

نوسازی ناوگان آتش‌نشانی/ احداث خط لوله طرح پدافند غیرعامل

وی با اشاره به پیاده‌سازی پرونده‌های متعدد در راستای پایداری تولید، افزود: کمیته خودکفایی در این شرکت راه اندازی شده است و طراحی و ساخت بسیاری از قطعات مورد نیاز پالایشگاه را انجام می‌دهد.

سرپرست HSE شرکت پالایش گاز فجر جم از دیگر برنامه‌های این شرکت را نظارت بر امور HSE عنوان کرد و افزود: احداث جایگاه بارگیری مایعات گازی، احداث خط لوله طرح پدافند غیرعامل و نوسازی ناوگان آتش‌نشانی نیز از دیگر برنامه‌های مهم شرکت بوده است.

وی در ادامه به تغییر سیستم مربوط به اطفای حریق اشاره کرد و بیان داشت: از دیگر اقدامات مناسب صورت گرفته در سال گذشته می‌توانیم به غییرکاربری یک دستگاه تانکر آب آتش‌نشانی به یک کامیون چند منظوره آتش‌نشانی اشاره نیم.

ارائه آموزش‌های مستمر به کارکنان به منظور فرهنگ‌سازی مطلوب

دهقان منشادی از ارائه آموزش‌های مستمر به کارکنان به منظور فرهنگ‌سازی مطلوب در بخش ایمنی اشاره کرد و گفت: به منظور حفاظت از نیروی انسانی، معاینات دوره‌ای از کارکنان رسمی و غیررسمی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در همایشی که به مناسبت سالروز ایمنی و آتش‌نشانی و ارزیابی HSE شرکت‌های تابعه صنعت گاز برگزار شد، شركت پالايش گاز فجر جم مقام نخست HSE پالایشگاه‌های کشور را کسب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا