گوناگون

جوانان ما پیشرفت را داخل مرزهای کشور دنبال کنند / ارتش و سپاه ید واحد انقلاب هستند

به گزارش خبرنگار مهر امیر منصور خمری، جانباز و ارشد نظامی آجا در گلستان و مازندران است که البته به گفته خودش، جانباز نیست و برای جانبازان احترام خاصی قائل است در یک خانواده نظامی متولد شد. پدرش یک ژاندارم بود  و در پاسگاه ها خدمت می کرد، هر پاسگاهی هم که می رفت معمولا آب و برق نداشت و به همین دلیل اکثر روستاهایی که بودند هم از نظر امکاناتی محروم بود. امیر خمری می گوید در کودکی به دلیل شغل پدر شرایط سختی را در زندگی تحمل کرده است. با این وجود در روستاهای شهرستان زابل به درس خواندن ادامه داد و همیشه جزء شاگردان برتر بود.

دوران نوجوانی نیز در دبیرستان شهید کیخا کنونی شهرستان  زابل درس خواند و در آن دوران ضمن انجام برخی از فعالیت های بسیجی جزء بسیجیان فعال بود. پس از آن مدتی نیز در جهاد سازندگی تلاش کرده است.

در دوران جوانی نیز سختی های زیادی را تحمل کرده است اما می گوید همه این سختی ها زیبا بوده و برایش شیرین است. همیشه تلاش داشته تا با سختی ها بجنگد چون اعتقاد دارد که سختی ها باعث می شود تا انسان نسبت به خدا معرفت پیدا کند.

 

IMG14485880

رد آلبوم عکس های شاه در دوران کودکی

وی در این گفتگو به مهر گفت: با وجود اینکه پدرم یک ژاندارم بود، اما از طریق پدربزرگم با روحانیون زیادی در ارتباط بودم و آن افراد نگاه زیبایی را نسبت به امام خمینی (ره) در ذهنم مجسم کردند. این نشست ها تاثیرش به حدی بود که زمانی که کلاس پنجم ابتدایی شاگرد اول شدم وقتی به عنوان جایزه آلبومی از عکس های شاه را به من دادند آن را قبول نکردم.

پادگان لشگر 30 گرگان، علی رغم دیوار های بلند اطرافش و سربازانی که از آن محافظت می کنند، خشک و بی روح نبود. ملاقات با امیر خمری بهانه ای شد تا محیط سرسبز داخل پادگان را هم از نزدیک ببینیم. اکثر سربازان از برخورد صمیمی امیر تعریف می کردند، این ملاقات حضوری باعث شد تا شخصا این موضوع را حس کنم و حالا معنی لشگر مهمان نواز را که بر روی لشگر 30 گذاشته ام می فهمم.

وقتی وارد اتاقش شدیم در و دیوار اتاقش پر بود از افتخاراتی که کسب کرده بود. در میان افتخارات و مدال ها یک عکس بیشتر چششم را گرفت. عکسی از امیر شهید، صیاد شیرازی.

امیر خمر حدود پنج سال است که سمت ارشد آجا را در استان های گلستان و مازندران را دارد که البته قبلا ارتش خراسان شمالی هم جزء این محدوده بود که در حال حاضر مستقل شده است. همچنین وی فرمانده لشگر 30 پیاده گرگان نیز هستند و حقا هم در طی این چند ساله  تعامل خوبی را با مردم و سربازان داشتند به طوری که همه از او راضی هستند.

 

IMG14490034

 

علارغم برخی مخالفت ها درب مسجد لشگر 30 را به روی مردم باز کردم

به گفته خودش اولین کاری که هنگام ورود به لشگر کرد این بود که درب مسجد این لشگر را علارغم همه مخالفت ها به روی مردم باز کرد و هم اکنون مردم می توانند در کنار سربازان در آن مسجد نماز می خوانند و در آینده نیز در نظر دارد تا کتابخانه ای عمومی هم برای سربازان و هم برای مردم در کنار مسجد برپا کند.

ارشد نظامی آجا در استان های گلستان و مازندران فضیلت جوانی را در عبادت می داند، و می گوید : اگر جوانی در این دوران به عبادت بپردازد می تواند بر پیرانی که در دوران کهنسالی به عبادت می پردازند مانند پیامبری بر مردم باشد و خود من با اینکه دوران جوانی بسیار سختی داشتم اما همین سختی نیز برایم بسیار شیرین بود چرا که جوانی ما همراه با ایمان و تقوا همراه بود و بابت این موضوع از خدا سپاسگذار هستم.

امیر سرتیپ منصور خمری ادامه می دهد : در دوران کودکی سعی می کردیم به گونه ای درس بخوانیم که همیشه جزء دانش آموزان برتر باشیم و تلاش داشتیم تا در این دوران فضایی معرفتی را در مدرسه خود حاکم کنیم.

توزیع عکس امام خمینی (ره)  در مدارس

وی با یادآوردی دوران انقلاب اضافه می کند:  زمانی که انقلاب شد من دوم راهنمایی بودم و با ارتباطی که با چند تن از روحانیون از طریق پدربزرگم داشتیم در آن زمان عکس های امام خمینی (ره) را در مدارس جا به جا می کردیم  و البته دو سه باری هم مجبور شدیم تا از دست ماموران فرار کنیم .

وی از تفکر جالبی که  در بین روحانیون آن زمان وجود داشت می گوید که تفکر ضد اسراییلی از همان دوران در بین مردم ایران وجود داشته است.

فرمانده لشکر 30 پیاده گرگان از همکلاسی های آن دورانش یادمی کند و اضافه می کند: در آن دوران اولین همکلاسی ام که شهید شد شهید کیخا و بعدش شهید شریعتی بود و هم اکنون دبیرستان ما در شهرستان زابل به نام شهید کیخا نام گذاری شد که هنوز هم این نام بر روی دبیرستان باقی مانده است. خوشبختانه 75 درصد دانش آموزان آن مدرسه بر اساس آماری که گرفته ام توانسته اند فوق لیسانس بگیرند و 20 نفر نیز به درجه شهادت نائل شده اند.

IMG14490086

آغاز دانشجویی در دانشگاه افسری و خدمت در جبهه جنگ

وی با لبخندی که بر لب داشت از عشق و علاقه اش به منطقه می گوید: در سال 64  در اوج جنگ تحمیلی به محض اعلام دانشکده افسری برای گرفتن دانشجو در این امتحان شرکت کردم و با رتبه بالایی قبول شدم که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه دو سال در کردستان و 5 سال در خوزستان خدمت کردم .

وی ادامه می دهد : زمانی که درگیری طالبان در منطقه سیستان آغاز گردید به این منطقه آمدم و همچنین حدود 4 سال نیز در منطقه در حوزه انسداد مرز ها فعالیت داشتم . درگیر بودم  و در این دوران سختی های زیادی را متحمل شدیم که البته در این مدت سه درجه تشویقی سرگردی، سرهنگ دومی و سرهنگ تمامی را توانستم دریافت کنم .

امیر خمری اضافه می کند: بعد از سیستان و بلوچستان دوباره به مرکز آموزشی آمدم و فرمانده این قسمت شدم و همچنین به 5 سال را نیز در منطقه آذربایجان فرمانده تیپ بودم  و 5 سال هم نیز در استان گلستان هستم .

رد می کنم که من یک جانباز هستم/ جانبازی تقوای خاص خودش را دارد

وی می گوید : من جانباز نیستم و این موضوع را رد می کنم  چرا که جانبازی تقوای خاص خودش را دارد  و نمی توانم خود را به عنوان جانباز معرفی کنم.

ارشد نظامی آجا  در استان های گلستان و مازندران جوانان را سرمایه یک مملکت می داند و ادامه می دهد : جوانی یک آغاز و یک تکلیف الهی است  و می توان از آن به عنوان یک فرهنگ متعالی و سرمایه بزرگ یاد کرد و جوانان باید تلاش کنند تا راهگشای بین حق و حقیقت را اهل بیت قرار دهند  و بایستی در کنار عبادت خداوند به مردم نیز خدمت کنند.

وی وظیفه جوانان را شناسایی انقلاب دانست و اضافه می کند : جوانان باید انقلاب را خوب بشناسند  چرا که فنداسیون انقلاب خوب تعریف شده است  و باید با هم تلاش کنیم  تا دیوار آن را به خوبی بچینیم  چرا که فرهنگ جوان با تقوای انقلابی این است که با کفر بجنگد و طرفدار خوبی ها باشد.

IMG14485983


جوانان به داشته های خود متکی باشند

به گفته امیر خمری امروز باید فرهنگ انقلاب اسلامی و غربی را جوانان از هم تمایز دهند  و اقتصاد را درون مرزهای خود دنبال کنند، آنها با تقویت الگوهایی که دارند بتوانند به خود متکی باشند و این امر باید در ابتدا از خانوده ها شرووع شود  چرا که امروزه پوشش ها ،آرایش ها و مواد افیونی که در بین جوانان رواج پیدا کرده است نوع استقلال جدید است که غرب برای جوانان طراحی کرده است.

وی با عنوان اینکه این انقلاب صاحب دارد می گوید: مسئولان و مدیران باید در مسیر آرمانهای انقلاب حرکت کنند و باید با تلاش یکدیگر توطئه های دشمنان را خنثی کنیم .

فرمانده لشگر 30 پیاده گرگان ارتش را ولایی می داند و ادامه میدهد: سه عنصر تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی رهبری امام خمینی(ره) مردم و ارتش بود که خوشبختانه ارتش در همه عرصه های انقلاب همراه امام و مردم بوده است  و بعد از انقلاب و در جنگ تحمیلی 49 هزار شهید را تقدیم انقلاب نمود.

وی در جواب سوال خبرنگار مهر در ارتباط با خصوصیات ارتش می گوید: امروز ارتش بر مبنای نیروی انسانی  حرکت می کند نه تجهیزات چرا که تمام تجهیزات پیشرفته ای که ما امروز در اختیار داریم با استفاده از پژوهشگران توانسته ایم به دست بیاوریم و تمامی این تجهیزات را بومی سازی کنیم .

امیر خمری تاکید بر حفظ تمامیت ارضی کشور به عنوان یکی از خصوصیات ارشت، اضافه می کند: در دوران شاهنشاهی مساحت ایران حدود 2 میلیون و 500 متر مربع و بعد از انقلاب یک میلیون و 195 متر مربع بوده که متاسفانه بر اثر بیکفایتی شاهنشاهی بخشی از مملکت به تاراج رفت ولی بعد از انقلاب دشمن نتوانسته حتی یک متر را نیز از ما بگیرد.

IMG14485822


ارتش و سپاه یک ارتش الهی است

وی از ارتش و سپاه به عنوان یک ارتش و نیروی الهی یاد کرد و ادامه می دهد: ما بایستی ید واحد باشیم  و نگاه ابزاری  و زبیری نداشته باشیم بلکه باید نگاهی عماری و یاسری داشته باشیم  و اهداف تربیتی ما در ارتباط با مردم ارتباط الهی باشد  وسعی نکنیم درها را به روی مردم نبندیم و این همان تفکر امام خمینی (ره) است.

ارشد نظامی آجا در استان های گلستان و مازندران با بیان اینکه ما در مسائل سیاسی دخالتی نداریم می گوید: ما در مسائل سیاسی دخالتی نداریم ولی آگاه سازی سیاسی را داریم  و به مسئولین سیاسی تذکر می دهیم که هر کاری می خواهند انجام دهند اول باید به کلام مقام معظم رهبری توجه کنند چرا که دشمن هر روز که می گذرد با نگاهی فریبانه به ما نگاه می کند.

وی افزود: امروز از اگر از مسائل هسته ای کوتاه بیاییم در مقابل دشمن فردا باید از مسائل بازدارندگی مملکت نیز کوتاه بیاییم چرا که دشمن به دنبال انهدام کشور ایران است  و با اصل انقلاب اسلامی مخالف است و باید با دشمنان همانند خودشان برخورد کنیم و هر جا لازم است قهری برخورد کنیم قهری برخورد می کنیم و هر جا کسی گردن کشی کند در مقابلش می ایستیم.

 امیر خمر کسی است که رهبر انقلاب او را فرزند خود خطاب کرده است و همیشه از سربازانش به یاد دارم که تعریف  می کردند تا زمانی که سربازانش غذا نخورد او غذا نمی خورد  و حتی در مواقع خطر همیشه در صف مقدم بوده و از جان خود می گذشته تا سربازش سالم باشد. اینگونه برخورد ها باعث شده است که نیروه هایش علاقه شدیدی به او داشته باشند  و لشگر 30 به “لشگر مهمان نواز” معروف شود.

گفتگو از مریم بزی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا