گوناگون

جیک جیلنهال به برادوی می‌رود/ ملاقات مرد زنبوردار با یک فیزیکدان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جیک جیلنهال در زمستان آینده و در درام آزمایشی «صورت های فلکی» نوشته نیک پین نویسنده بریتانیایی برای اولین بار وارد برادوی می شود. داستان این نمایشنامه درباره پتانسیل عشق، دوستی و اراده آزاد انسانی با پیش زمینه فیزیک کوانتوم است.

این اولین باری نیست که جیلنهال با مایکل لانگهرست کارگردان و نیک پین همکاری می کند. او در سال 2012 و در نمایش «اگر هست هنوز پیدایش نکردم» نیز با آن ها کار کرده بود.

نمایش «صورت های فلکی» اولین بار در سال 2012 و در تئاتر دربار سلطنتی لندن روی صحنه رفت و سالی هاکینز و ریف اسپال در آن نقش آفرینی کردند. بعدها این نمایش به تئاتر وست اند منتقل شد و در آنجا برنده جایزه استاندارد عصر برای بهترین نمایشنامه شد.

این نمایشنامه داستان ساده ملاقات دو انسان را به تصویر می کشد، اما اولین برخورد این دو که یکی پرورش‌دهنده زنبور و دیگری فیزیکدان است در سناریوهای مختلف نشان داده می شود. بن برنتلی در نیویورک تایمز درباره این نمایشنامه نوشت: این اثری است درباره بی حد و اندازه بودن دنیای فیزیک و محدودیت های بسیار موجودیت انسانی. «صورت های فلکی» نمایشنامه ای فوق‌العاده است که با سرعتی باورنکردنی وارد ذهن بیننده می شود و آنجا می ماند.

هنوز نقش بازیگر زن اصلی داستان که قرار است در مقابل جیلنهال به نقش آفرینی بپردازد و تیم خلاقانه ساخت این نمایشنامه مشخص نشده اند. پیش نمایش آمریکایی این نمایشنامه حاصل همکاری مشترک کلوب تئاتر منهتن و تئاتر دربار سلطنتی است.

پیش نمایش‌های این تئاتر از تاریخ شانزدهم ماه دسامبر در تئاتر ساموئل جی. فریدمن آغاز می شود و تاریخ شب افتتاحیه رسمی سیزدهم ماه ژانویه 2015 خواهد بود.  

جیک جیلنهال سال پیش در فیلم «دشمن» که با اقتباس از رمان «دوبل» ژوزه ساراماگو نویسنده فقید پرتغالی ساخته شده بود، نقش آفرینی کرد. این فیلم نیز به نوعی شخصیت‌شناسانه و درباره کشف ذهنیات یک مرد در بحران بود که با تماشای یک فیلم می فهمد شبیه بازیگری به نام دانیل سانتا-کلارا است و به این ترتیب سوال هایی درباره هویت واقعی اش برای او به وجود می‌آید.

جیک جیلنهال که پیش از این در فیلم هایی چون «کوهستان بروکبک» و «زودیاک» ایفای نقش کرده از گروه بازیگران فیلم «اورست» نیز هست که به کارگردانی بالتازار کورماکور راهی پرده های سینماها می شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا