گوناگون

پدر شهید ˈعلی اصغر کرمانیˈ دار فانی را وداع گفت

81189758 5740775

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد علاءالدینیˈ امام جمعه دماوند در مراسم خاکسپاری این پدر شهید با اشاره به جایگاه ارزشمند خانواده شهدا به ویژه پدر شهید کرمانی، اظهار کرد: یکی از ذخایر گرانبهای پیام رهبر معظم انقلاب به عنوان عزم ملی و مدیریت جهادی، توجه به انسانهایی است که نقش ارزنده ایی در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم داشتند.

وی ادامه داد: آثار و برکات وجودی آنان نه تنها بعد از دوران انقلاب بلکه بعد از حیاتشان نیز ادامه داشت و به عنوان پشتوانه ای برای ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که می توان مرحوم حاج ˈاحمد کرمانیˈ را از جمله این انسان های والامقام دانست.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه این پدر بزرگوار دارای سابقه ایی انقلابی و جهادی برای دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، خاطرنشان کرد: ایشان قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن نیز چه در شهر همدان و چه در شهر دماوند با وجود تمامی محدودیت های دوران رژیم پهلوی، با صبر و مقاومت ایستادگی کرد.

حجت الاسلام علاءالدینی بیان کرد: ایشان با تشکیل انجمن اسلامی، برگزاری جلسات پرشور قرآنی، برپایی جلسات روضه خوانی در مدح ائمه اطهار (ع)، نقش بسیار ماندگاری را ایفا کردند و با آغاز حماسه دفاع مقدس نیز با اهداء فرزند بزرگوارشان ˈعلی اصغر کرمانیˈ در راه خدا، عشق و علاقه خویش را به انقلاب، امام خمینی (ره) و نظام عطا کردند.

این مقام مسوول ضمن تشکر از مردم شهر دماوند به جهت حضور پرشور در مراسم خاکسپاری این پیرغلام اهل بیت (ع)، از بازماندگان ایشان خواست تا برای حفظ و زنده نگاه داشتن یاد این عزیز سفر کرده، با ایجاد بانک اطلاعاتی، خاطرات آن مرحوم را ثبت و ضبط کنند.

در ادامه ˈعباس کیاماریˈ برادر همسر مرحوم حاج ˈاحمد کرمانیˈ در این مراسم نیز به ویژگی های شخصیتی این مردم انقلابی اشاره کرد و افزود: مرحوم حاج ˈاحمد کرمانیˈ از شاگردان مرحوم حاج ˈنصراله کیاماریˈ بود که به واسطه توجهش به اهل بیت (ع)، داماد مرحوم کیاماری شد و همواره مورد احترام خانواده و مردم شهر نیز بود.

وی ادامه داد: مرحوم بعد از آنکه به خانواده کیاماری پیوست، فعالیت خود را در نیروی هوایی ارتش – پادگان نوژه- در شهر همدان آغاز کرد که این حضور با فعالیت انقلابیش همراه بود.

برادر همسر مرحوم کرمانی خاطرنشان کرد: ایشان فعالیت های سیاسی و انقلابی بسیاری را در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی داشتند به گونه ای که نخستین اعلامیه امام خمینی (ره) را در پادگان نوژه در بین نیروهای ارتش توزیع کرد که این مهم در ترویج جایگاه انقلاب و ائمه اطهار (ع) در بین نیروهای ارتش بسیار موثر بود.

کیاماری بیان کرد: بارها از سوی ساواک به دلیل فعالیت های سیاسی مورد تهدید قرار گرفت و حتی تا پای چوبه دار نیز رسید ولی این فشارها و خفقان او را از فعالیت های انقلابی باز نداشت تا جایی که فرزند خویش را به جنگ علیه رژیم ستمشاهی در دوران انقلاب و نیز حضور در هشت سال دفاع مقدس فرا خواند و از اینکه فرزندش به درجه رفیع شهادت رسیده، افتخار می کرد.

وی در حالی که اشک می ریخت، افزود: تمامی حرف ها و قدم هایش برای رضای الهی بود و از دوران کودکی نیز به امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) عشق و ارادت می ورزید و تا لحظه پایانی حیات خویش در مدح و ثنای اهل بیت (ع) مدیحه سرایی و روضه خوانی کرد.

لازم به ذکر است، مراسم تشییع این پدر شهید و پیرغلام اهل بیت (ع) صبح امروز با حضور پرشور مردم، خانواده معظم شهدا و مسوولان شهر و شهرستان دماوند برگزار و در قطعه خانواده شهدای شهر دماوند به خاک سپرده شد.

بازماندگان مرحوم حاج ˈاحمد کرمانیˈ دو پسر و چهار دختر هستند که یکی از پسران ایشان شهید ˈعلی اصغر کرمانیˈ می باشد که در سال 1347 متولد شد و در یکم بهمن ماه سال 66 در عملیات بیت المقدس 2 به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

تهرام/7246/ 699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا