گوناگون

حجت الاسلام اکرمی:درک شب قدر نیازمند یک معرفت ویژه نسبت به جایگاه آن است

81240754 5828713

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ˈ سید رضا اکرمی ˈ ، در اولین شب از لیالی قدر رمضان در جمع زائرین حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره ) اظهار داشت: افزون بر این معرفت یک توان معنوی و قدرت ایمانی خاصی لازم است که انسان های وارسته و اولیای الهی در این شب می توانند علاوه بر آن رویه ظاهری، باطن این شب بزرگ را درک کنند.

وی افزود: قدر به اندازه ای دارای اهمیت است که سوره مجزا برای آن نازل شده و به معنای اندازه و سنجش است بنا براین در این شب باید قدر و اندازه خود را درک و بدانیم.

وی با بیان اینکه شب های قدر، فرصت مناسبی است تا هر چه بیشتر به خدای خود نزدیکتر شده و اهداف زندگی مان را برای به دست آوردن رضایت خداوند قرار دهیم، ادامه داد: لیله القدر فرصتی برای بازیابی و برگشت به فطرت خود است و توجه به این مسئله لازم است همه مومنان را در دعاهای خود شریک کنیم.

رییس شورای فرهنگی نهاد رییس جمهوری تصریح کرد: شب قدر از شب های مقدس و متبرک اسلامی است که خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است. این شب به این جهت ˈ قدرˈ نامیده شده که جمیع مقدرات در طول یک سال بندگان در آن شب تعیین می شود.

اکرمی بیان داشت: در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

به گفته وی، عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان ها و روزی ها، عمرها و امور دیگر مشخص می شود و ملائکه طبق فرمان خداوند در این شب بر زمین فرود آمده و نزد امام زمان (عج) می روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می دارند.

وی خاطرنشان کرد: قدر بعنوان یک شب ویزه از سوی خدواند متعال برای بندگان تعیین همه اعمال نیز ویزه و پاداشی مضاعف دارد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سلام در قرآن 42 بار ازسوی خداوند تکرار شده است، اظهار داشت: خداوند متعال سلامتی را به معنا امید، نشاط، عاقبت بخیری، سلامت فکر، اولاد سالم این را به عالمیان هدیه کرده است.

اکرمی افزود: در شب قدر به خواندن دعاهایی از جمله ˈجوش کبیرˈ، ˈدعای افتتاحˈ و ˈابوحمزه ثمالیˈ سفارش شده زیرا انسان با یادآوری لطف، گذشت، کرم، رحمت و بخشش بی پایان خدای مهربان او را در کنار و دستگیر خویش می بیند و نور امید در دلش می درخشد.

همچنین آیین پرفیض دعا و نیایش و احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور عارفانه و عاشقانه مومنان و روزه داران در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

1724/687/ 1495

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا