گوناگون

حرکت امام خمینی قبل از انقلاب در راستای حرکت پیامبران بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدهادی بهشتی‌پور ظهر چهارشنبه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در روستای قطن‌آباد نیشابور، اظهارکرد: امام انسان عادی نبود بلکه یک انسان فوق‌العاده بود و این سخن یکی از بزرگان اهل سنت است.

وی اظهار داشت: بعد از حضرت رسول(ص) قرار نیست پیامبری بیاید اما در هر قرنی خداوند یک آیتی دارد که در عصر ما حضرت امام خمینی(ره) را حرکت، ماموریت و توفیق داد تا در راستای حرکت پیغمبر(ص)، اسلام و ارزش‌های معنوی و الهی را در عصر حاکمیت ظلمت مادی‌گرایی احیا کند.

بهشتی‌پور یادآور شد: تصمیم رژیم شاه، نابودی امام راحل بود؛ اما چون مردم در صحنه بودند و از امام راحل پشتیبانی می‌کردند، رژیم از تصمیم خود صرف نظر کرد.

وی با اشاره به طرح سخنانی درخصوص نقش مردم در حکومت اسلامی، تصریح کرد: مردم نقش اصلی و همه‌کاره در برقراری و پایداری حکومت دینی دارند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تاکید کرد: امام با حضور مردم، کودتای ارتش شاه در 21 بهمن 57، حرکات ضد انقلاب و دفاع مقدس را با پیروزی پشت سر گذاشت.

بهشتی‌پور با اعتراض به مواضع برخی فعالان سیاسی، تصریح کرد: تعجب می‌کنم از کسانی که دم از خط امام می‌زنند؛ اما همیشه به‌سمتی می غلتند که به‌سمت دشمنان سازشکارانه برویم.

وی، خدامحوری، روحیه عزت‌طلبی، شجاعت و صلابت، غیرت دینی، سازش ناپذیری، اعتماد کامل به مردم، داشتن برنامه و نظم در امور، زهد و وارستگی را از ویژگی‌های شخصیتی امام راحل عنوان کرد.

این مقام انتظامی کشور در قبال سخنان برخی مقامات چنین موضع گرفت: امام(ره) نسبت به ارزش‌های دینی غیرت داشت و نمی‌توانست بی‌تفاوت باشد، ایشان دنبال عزت مومنان بودند و در این راه همه سختی‌ها را به‌جان خریدند.

به گفته وی، امام به خداوند، راه، هدف و مردم ایمان کامل داشتند، ایشان اتکا به خدا و به‌مردم اعتماد داشتند.

بهشتی‌پور اضافه کرد: دشمنان اصلی مملکت در فتنه 88  به‌دنبال این بودند که مردم را به‌جان هم بیندازند؛ اما رهنمود رهبری امام و بصیر مردم و پیروی ایشان از رهبری مانع تحقق تلاش‌های دشمنان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا