گوناگون

حفر 12 حلقه چاه برای جلوگیری از تشنگی شهرهای خراسان شمالی

81191823 5744623

ˈسیدابراهیم علویˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی از پایان حفر چهار حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی شهرهای ˈرازˈ، ˈتیتکانلوˈ و ˈصفی آبادˈ خبر داد و گفت: دو حلقه از این چاهها در شهر ˈرازˈ مرکز شهرستان مرزی ˈراز و جرگلانˈ حفر شده است.

وی همچنین از حفر دو حلقه چاه آب آشامیدنی در دست اجرا برای شهر شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان خبر داد و گفت: برای تامین آب شهر آشخانه نیز سه حلقه و در هر کدام از شهرهای فاروج، قاضی و شیروان نیز حفر یک حلقه در دستور کار است که کار حفر آن طبق اولویت بندی بزودی آغاز می شود.

علوی افزود: حفر، تجهیز و بهره برداری از چاه های آب آشامیدنی برای شهرهای مزبور توسط این شرکت با هدف مقابله با بحران کم آبی در فصل تابستان صورت می گیرد.

به گفته وی برای حفر و تجهیز این تعداد چاه آب آشامیدنی افزون بر 90 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص وضعیت تامین آب آشامیدنی ساکنان 18 شهر زیر پوشش این شرکت در استان افزود: اکنون مشکلی در تامین آب شرب ساکنان شهرها وجود ندارد ولی ضروری است شهروندان صرفه جویی لازم را در مصرف آب آشامیدنی داشته باشند.

اکنون شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی 160 هزار مشترک آب را در 18 نقطه شهری از 22 نقطه شهری استان زیر پوشش خدمات خود دارد.

براساس گزارش های رسمی منتشر شده، خراسان شمالی به لحاظ شرایط موجود سومین استان دچار خشکسالی در کشور محسوب می شود. ک/3

623/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا